" />

Giriş

Kullanıcı Adı:

Şifre:


Şifreniz mi Kayıp?

Şimdi Kayıt Ol!

Sitedekiler

33 kullanıcı çevrimiçi (16 kullanıcı Forum sayfasında)

Üyeler: 5
Ziyaretçiler: 28

tekdil1, PERVINC, skymoon, seyma31, yesil87, devamı...

Reklam

Google Tanıtımları

.::. Herokulalazim.com Sitemiz Kuruluşudur .::.

Türkçe Öğretmenleri Paylaşım Adresi Forum
   Eğitim-öğretim
     TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİ NASIL DERS İŞLEMELİ?
Mesaj Gönderebilmek için Kayıt Olun

Cevaplı | Önce yeniler Önceki Başlık | Sonraki Başlık | En alt
Gönderen Gönderi
yazanel
Gönderilme Zamanı: 17.06.2007 01:21
Kayıt: 11.09.2005
Gönderen: Niğde
Gönderiler: 200
TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİ NASIL DERS İŞLEMELİ?
Arkadaşlar hepimiz istiyoruz ki başarılı Türkçe öğretmenleri olalım.Bunun için önce öğrencilere kendimizi sevdirip sonra dersimizi sevdirmeyi isteriz.Tabi bazı öğretmenlerimiz bunu çok güzel ayarlıyor.Bu yüzden sınıfta nasıl ders işliyoruz,öğrencilerle ilişkilerimiz nasıl bu konularda tecrübelerimiz paylaşırsak akıl akıldan üstündür atasözümüzün de yüzünü kara çıkarmayız...


----------------
Yamyamca, Bantuca,Aborjince Hintçe konuş ama ne olur uydurukça konuşma!

harmeg
Gönderilme Zamanı: 17.06.2007 01:49
Kayıt: 13.01.2007
Gönderen: ADANA
Gönderiler: 542
Re: SINIFTA TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİ NASIL DERS İŞLEMELİ?
öncelikle teşekkür ederim yazanel hocam
bence şimdiye kadar açılmış en iyi, en faydalı konulardan biri bu. bir Türkçe dersi en güzel nasıl işlenir, bilmek lazım; paylaşmak lazım güzel örnekleri. ben de hep merak etmişimdir (daha bu yıl göreve başladım ama)bir dilbilgisi dersi en güzel nasıl işlenir diye. forumlara cevap yazacak arkadaşlar bilhassa dilbilgisi konularını nasıl işliyorlar paylaşırsanız seviniri.
hepinize kolay gelsin arkadaşlarım
Konuk
Gönderilme Zamanı: 17.06.2007 02:09
Re: SINIFTA TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİ NASIL DERS İŞLEMELİ?
muhterem hocam bu soruya cevap vermek oldukça zor.çünkü her yörenin her bölgenin insanının değişik özellikleri var.
bir bakıma öğretmenlik iki cambazın bir ipte oynaması kadar zor bir şey.mümkün olduğu kadar derste sıkmadan değişik öğretim materyalleri kullanarak öğrencinin farkında olmadan öğretmeye çalışıyoruz. ama şu da bir gerçek öğretmen olarak öğrenciye kendimimzi sevdirmeliyiz fakat herkesin bizi sevmesi mümkün değil. bu nedenle de kendimizi sevdireceğiz diye ilkelerimizden taviz vermemeliyiz.öğrencilerimin söyledikleri dersin nasıl geçtiğinin farkına varamıyoruz en hızlı sizin dersiniz geçiyor diyorlar ve derste öğrencilerim çok heyecanlandırıcı sorular sorduğumu ve çok zevkli geçtiğini söylüyorlar bir de cana çok yakın olduğumu söylerler yani soru sormaktamn çekinmiyorlar böylece her şeyi rahatça sorup öğrenebiliyorlar bu soruyu bilene ders içiperformans notundan artı beş puan on puan yirimi puan vereceğim diyorum konsantrasyonlarını derse yoğunlaştırmalarını sağlıyorum bir de ara ara türkçe bilgi yarışması yapıyorum evde çalışarak geliyorlar bu da ders açısından iyi oluyorkısacası derste önemli olan bence öğrencilerin bilmeninzevkine varmaları bilgiiyi öğrenirken heyecan duymaları. ben bu sene boyunca öğrencilerle benim bir çok sorunum oldu biraz disiplinli oluşum yüzünden.fakat yine de öğrencilerim beni sevdi. sene sonunda bir çok öğrencim benimle vedalaştı ve askere gideceğimden seneye onlarla olamayacağım için ağladı.bilmiyorum ama öğretmenliik çok güzel bir şey öncelikle ne olursa olsun zor durumda kalmadıkça hiç bir öğrenciye aşırı tepkiler vermekten kaçınmalıyız ve ne olursa olsun gerçekten onları sevdiğimizi göstermeliyiz.öğretmeliğe başladığım zamanda öğretmenlikten korkuyordum. fakat gerçekten acısıyla tatlısıyla öğretmenliği ve öğrencilerimi çok seviyorum inşallah ölene kadar öğretmnen olurum.öğretmenlikte öğrendiğim en önemli şeyleren birkaçı hoşgörü, sabır ve sevgi...bir de öğrencilerle bu sene birlikte basketbol voleybol oynadık. sene sonuna doğru anket yaptım eksik gördüğünüz beğendiğiniz yanlar vs. 5 soru. çocuklar en çok onlarla birlikte oyun oynamamı sevmişler. bana karşı korkuları azalmış.ama bu zamana kadar kendini bilen öğrencilerimden de hiçbir saygısızlık görmedim.onlara istediğim şeyi söylüyorum yani eksikliklerini rahatça söylüyorum. güzel bir dille söylediğim için de hiç tepki almadım. her şeyleriyle ilgilenmeye çalıştım. okullar kapanınca içime bir hüzün çöktü bunalıyorum keşke her gün öğrencilerimle olsam. bazen sene boyunca öğrencilerle geçirdiğimiz günler ve öğrencilerimin yaptıkları aklıma geliyor da hüzünleniyorum ve gözümden bir kaç damla yaş süzülüyor. her şeye rağmen öğrencilerimi ve öğretmenliği seviyorum. bu yazı bir bakıma bir iç dökme oldu. ama içine tecrübelerimi de koydum. iyi tatiller diliyorum selam ve sevgilerle....
sedar
Gönderilme Zamanı: 23.06.2007 22:33
Kayıt: 15.01.2007
Gönderen: antalya
Gönderiler: 43
Re: SINIFTA TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİ NASIL DERS İŞLEMELİ?
sevgili öğretmenim benim de ilk senemdi. Daha iyi nasıl olurum?sorusunun verdiği çabayı ben de yaşadım.Sanırım bu sene çok da istediğim ,kafamda çizdiğim öğretmen modeli olamadım.Ancak bu iş gönül işi,daha iyi arama işi.İşte bu yüzden sanırım yıllar ve bu çaba bizi farkında olmadan istediğimiz noktaya taşıyacak.Bence tecrübe ve sevmek bize daha güzel ders işlemenin kapısını açacak.
hep bu kaygıyı taşımamız dileğiyle
kutay84
Gönderilme Zamanı: 24.06.2007 23:05
Kayıt: 29.11.2006
Gönderen:
Gönderiler: 119
Re: SINIFTA TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİ NASIL DERS İŞLEMELİ?
Selamlar... Ben de öğretmenliğe bu sene başladım. Sözleşmeli-kadrolu derken ilk senemde çok faydalı oldum dersem yalan olur. Kısmetse seneye artık...
Bence Türkçe Öğretmeninin en önemli görevi öğrencilere KİTAP OKUMA SEVGİSİ aşılamaktır. Bunun için de tek saatlik ders kitap okuma dersi olarak duyurulmalıdır. Bu derste her öğrenci sınıf kitaplığından aldığı bir kitabı okumalıdır. İlerleyen haftalarda okunan kitapların özetlerinin herhangi bir derste özetleneceği ve bu özetlerin performans ödevi olarak işleme alınacağı söylenmelidir. Böylece öğrencinin kitap özetini başkasından veya internetten alması engellenmiş olur ve öğrenciye kitap okumaktan başka yol kalmaz. Bu durumda öğrenci belki kitap okuma saatini en kötü ders, bizi de en kötü öğretmen ilan edecektir ama olsun. Hangi öğrenci derslerin dolu dolu geçtiğini ister ki? Bu yöntemle öğrenci kitap okumayı farkında olmadan sevmeye başlar. Belki bu davranış son sınıfa kadar ancak kazandırılır ama öğrenci lise ve üniversite okurken ilköğretimdeki bu temelin üstüne sağlam bir inşaat yapacak, Türkçe dersinin ve öğretmeninin değerini yıllar sonra anlayacaktır.
Herkese iyi tatiller...
semihk
Gönderilme Zamanı: 29.06.2007 19:20
Kayıt: 21.03.2007
Gönderen: ESKİŞEHİR-ist
Gönderiler: 35
Re: SINIFTA TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİ NASIL DERS İŞLEMELİ?
bu sene nasipse öğretmenliğe ilk adımı atacağım ve yılların Türkçecisi amcamın bir sözüyle konuya katılmak istiyorum:'işin içinde pişeceksin.'
Kordumn
Gönderilme Zamanı: 18.07.2007 23:05
Kayıt: 21.09.2006
Gönderen:
Gönderiler: 516
Re: TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİ NASIL DERS İŞLEMELİ?
Bu yıl benim de öğretmenlikte ilk yılımdı. Arkadaşlarımın dediğine katılıyorum önce kendini sonra dersi sevdireceksin. Çünkü ben 7. ve 8.sınıftaki Türkçe öğretmenimi çok sevdiğim için dersi ve mesleği sevdim şu anda da Türkçe öğrtmeniyim onun sayesinde. İşin erbabları kendini sevdirmenin yolunn tatlı-sert olmaktan geçtiğini söylüyorlar. Denedim. Beni tehdit eden öğrencilerim olduğu gibi çok seven,aday öğretmenlik seminerleri sebebiyle derse katılmadığımda tayinimin çıktığını sanıp ağlayan,soluğu müdürün,müdür yardımcısının yanında alan,gördüklerinde de koşup sarılan öğrencilerim de oldu. Herkese kendimizi sevdirmenin zor olduğunu düşünüyorum biz sanki her öğretmenimizi sevdik mi ki? Kişisel tercih olduğu için %100 sevginin sağlanmasının zor olduğuna inananlardanım.
Yıl boyunca istediğim gibi bir seviye elde edebildiğimi düşünmüyorum maalesef. Gerek kendi acemiliğim,gerek okula,öğrencilere,çevreye alışma sürecim,gerek idare,gerek tam alıştım derken aylar üren seminerlerin başlaması istediğim gibi bir sene geçirmemi engelledi. Bunda öğrencilerin de payı olduğunu düşünüyorum. Çünkü ne yaparsanız yapın çocukları güdüleyemiyorsunuz. siz sınıfa ister kuklalarla gelin,ister şiir okuyun,ister oyun oynatın çocuğun umrunda olmuyor. O çocuk alacağı "+" yı ya da "-" yi de düşünmüyor. Çünkü o evde yediği dayağı,işittiği küfrü ya da annesinin üzerine gelen kumayı düşünüyor. Belki de karnı aç. Kız öğrencilerimse 8.sınıfı bitirdiği yaz olacak nişanı ya da düğünü için çeyizinin hazır olup olmadığını düşünüyor. O çocukların hayalinde avukat olmak,mühendis olmak ,doktor olmak yok. Onun hayali belki de sıcak bir yemek,içmeyen,dövmeyen,küfür etmeyen bir baba kavgasız,gürültüsüz bir ev var. Öğrencimin birine ne olmak istediğini sordum demirci olmak istediğini söyledi. Ne güzel dedim meslek lisesine gitsen bu işin okulunu okuyarak daha usta olmaz mısın dedim bana verdiği cevap ilginçti ve belki de doğruydu:"Benim babam da demirci ustası, okuluna mı gitti ki?"
Maslow'un bir ihtiyaçlar hiyerarşisi vardır.Tabanda güven,temel ihtiyaçlar, daha üst katlarda ise sevgi,saygı ve en üstte kendini gerçekleştirme. bunun doğruluğunu bu yıol çalıştığım bölge sayesinde daha iyi anladım. Karnı aç olan dayak yeme,küfür işitme korkusu olan bir çocuğun umrunda mı ki türkçe dersi,fiiller,fiilimizler ya da Reşat Nuri Güntekin'in "Çalıkuşu"su. siz sınıfın çoğunluğunun bu durumda olduğunu düşünün ve girin bu sınıfa fiillerden,temel anlamdan,kültürden,kitaptan bahsedin ne kadar başarılı olursunuz? "+" vereceğim 100 vereceğim deyin umrunda mı? Çünkü onun vatana,millete hayırlı bir vatandaş olmak,OKS'yi kazanmaktan daha önemli sorunları var. O dayak yiyor,onun babası içiyor,küfür ediyor,evde pişirilecek yemek yok,annesinin üzerine kuma gelmiş ya da yazın nişanı olacak ona ne ki doktorluktan,mühendislikten,küresel ısınmadan,kitap okumaktan,sınıfa getirilen kukladan, oyunlardan. O cuma günleri pazarda balık satacak ya da babasının yerine dükkanı bekleyecek o oyun oynamayı bırakalı çok oluyor.
Bunlar gerçekler arkadaşlar işte böyle durumlarda pedagoji,formasyon,Dewey,Pavlov vs etkisiz kalıyor.
Ne yazık ki madde çektiğinden,alkol kullandığından şüphelendiğim,sigara içtiğinden emin olduğum öğrencilerim var ve ben bir şey yapamıyorum. Kime söylediysem idare de dahil aldığım cevap şu:"Doğrudur hoca hanım,onun babasını bilirim o da içer,sahip çıkmıyor ki çocuk da ondan görmüştür" diyor o kadar. Sonuç: Çözüm adına hiçbir şey. Veliyi karşınıza alıp:Yapma,etme,çoluğuna çocuğuna sahip çık." diyemiyorsunuz çünkü zaten veliye de ulaşamıyorsunuz. Tek başına öğrenciyle de halledilecek bir şey değil kaldı ki iyi bir rehberlik yapacağım konusunda kendime güvenim yok. Yetersizim bu konuda.
Yani anlayacağınız bu tarz öğrencilerin olduğu sınıflara girdiğinizde sizin çocuklara özneyi,yüklemi,OKS'yi anlatmaktan daha öncelikli konularınız oluyor. Ve tabi elinizin kolunuzun bağlandığı anlar da...
metin22
Gönderilme Zamanı: 22.07.2007 13:49
Kayıt: 17.08.2006
Gönderen: EDİRNE
Gönderiler: 898
Re: SINIFTA TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİ NASIL DERS İŞLEMELİ?
Kordumn öğretmenime üzülerekte olsa hak veriyorum çünkü benzer bir okula kadrolu atandım. Benim ilk senem. Sadece bu durumda bulunan okullarda öğretmenlerim dilbilgisinin ağır konularını bırakıp Gazete Kitap okutmaları akşamları Haber izlettirme alışkanlığı kazandırabilirlerse ne mutlu... müfettişimiz şu sözü her şeyi açıklar herhalde "Hocam ben burada onlara ne kadar dilbilgisi öğrettiğinize değil ne kadar bu ülkeyi ne kadar Atatürk'ü sevdirdiğinize bakacağım..." Kordumn öğretmenim durumu iyi anlatmış pek ekleyebileceğim bir şey kalmadı...
İlk dönem sözleşmeli iyi sayılabilecek bir okulda göreve başlamıştım. Bir arkadaşta dilbilgisini nasıl işlediğimizi merak edip sormuş O iyi diyebileceğim okulda öğrencilere kendi notlarımı fotokopi eder verirdim yalnız bu fotokopide en az 4-5 dilbilgisi kitabının o konu ile ilgili özeti olurdu en iyi o konuyu hangisi öğretebileceğine inandıysam onun özetini eklerdim Seçme sorular benim dahi ilk bakışta değil de kafa yorupta yaptığım örnekleri getirmeye çalışırdım sınıfa. Kısaca önce kendim çalışır sonra onu en iyi şekilde aktarmaya çalışırdım eğer öğrenci seviyesinde hazırbulunuşluluk yoksa ne yapsanız tam anlamıyla yetişmez o konular dilbilgisinde.Benden şimdilik bu kadar sıktıysam özür iyi tatiller gelecek dönemde başarılar. (Vallah dilbilgisinde kullanılabilecek yöntemler hakkında bir kaynağım vardı onu bulursam eklerim bu konuya )


----------------
EDİRNE - MERKEZ - CUMHURİYET ORTAOKULU
http://edirnecumhuriyetoo.meb.k12.tr/

Konuk
Gönderilme Zamanı: 23.07.2007 14:09
Re: SINIFTA TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİ NASIL DERS İŞLEMELİ?
bence hep güler yüzlü girmeli sınıfa
Konuk
Gönderilme Zamanı: 23.07.2007 14:12
Re: SINIFTA TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİ NASIL DERS İŞLEMELİ?
zaten bir öğretmen sınıfa asık suratla girer ise o zaman hem öğretmen hem öğrenci huzursuz olur rahat ders işlenemez
(1) 2 3 »
Cevaplı | Önce yeniler Önceki Başlık | Sonraki Başlık |

Mesaj Gönderebilmek için Kayıt Olun
 

Facebook Öğretmen Sayfamıza Katılın...

Dosya Gönder


YARDIM (VİDEO)

Eklenen Son 50 Dosya