" />

Giriş

Kullanıcı Adı:

Şifre:


Şifreniz mi Kayıp?

Şimdi Kayıt Ol!

Sitedekiler

78 kullanıcı çevrimiçi (46 kullanıcı Forum sayfasında)

Üyeler: 11
Ziyaretçiler: 67

zazat, mehtabb, emresah, janseta, hrzmnmv, guneser, bayar, sefa76, gulnur-83, eskas, MNihat, devamı...

Reklam

Google Tanıtımları

.::. Herokulalazim.com Sitemiz Kuruluşudur .::.

Türkçe Öğretmenleri Paylaşım Adresi Forum
   Genel Konular
     YENİ MÜFREDAT ın olumlu ve olumsuz
Mesaj Gönderebilmek için Kayıt Olun

Cevaplı | Önce yeniler Önceki Başlık | Sonraki Başlık | En alt
Gönderen Gönderi
Niobe
Gönderilme Zamanı: 13.03.2007 16:45
Kayıt: 11.02.2007
Gönderen:
Gönderiler: 52
YENİ MÜFREDAT ın olumlu ve olumsuz yönleri nelerdir?
Arkadaşlar,sitemizde kısa da olsa yeni müfredatı değerlendiren arkadaşlar olmuş.Yeni müfredatın olumlu ve olumsuz yönlerini yazarsanız hem fikir alışverişi yapmış oluruz , hem de beni bu konuda yapacağım çalışmayla desteklemiş olursunuz.
İşin kötü tarafı ise yarına kadar konu hakkında acil bilgi almam.
Görüşlerinizi bekliyorum.
Saygılar.
İyi ki varsın turkcedersi.gen.tr


----------------

NasTy
Gönderilme Zamanı: 13.03.2007 23:37
Kayıt: 09.09.2005
Gönderen:
Gönderiler: 7
Re: YENİ MÜFREDAT ın olumlu ve olumsuz yönleri nelerdir?
Yeni müfredat öğrenciye araştırmaya yönelten,bilgiye ulaşmasını isteyen bir program olarak düşünülmüş ve Avrupa'ya göre yaratılıp bizde uygulanmaya çalışan bir sistemdir.Ama eğitim programları hazırlanırken toplumun sosyal,ekonomik,kültürel yapısı,çevrenin olanakları göz önünde tutulmalıdır.İşte bu yüzden Türkiye'nin bu özelliklerini bilmeyen insanların hazırladığı bu programın uygulanmaya çalışılması bence çok yanlıştır.Geçen hafta teftiş için gelen müfettişe hem bu düşüncemi hem de programda bilgiye hiç yer verilmediğinden bahsettim kendisi bana bu programda bilgiye öğrenci tarafından ulaşılmasının amaç olduğunu söyledi.Peki bu Türkiye'nin her yerinde eşit olacak mı,bırakın doğuyu ülkenin her yerinde köydeki okulların bir çoğunda eksiğimiz çok, herkes ulaşabilecek mi dedim,olduğu kadar dedi.Arkadaşlar olduğu kadar ne demektir?Elit kesim okusun gariban yine gariban kalsın demektir.İnsan bir komplo teorisi olduğunu düşünmeden edemiyor.Ben yurtdışında yaşayan akrabalarımdan biliyorum ders içeriklerimiz çok farklı ve biz okuduğumuz sistemde çok fazla şey öğreniyorduk ama gerçekten öğreniyorduk .Bence bunu yok etmeye çalışıyorlar..Bizi bu şekilde de sindirmeye çalışıyorlar.
Bu programla öğretmenin yükü hafifliyordu ,ama bana sorarsanız daha çok arttı.Öğrencim üzerine giymeye kıyafet bulamaz,ödev yapmaya kağıt bulamazken ben ondan nasıl bir araştırma isterim,istesem de yeterli bilgiye ulaşma derecesi ne olur, yine araştırmayı yapıp getiren benim.En azından ona git oku derdim kitabında olsa, ama onu da yapamıyorum çocuk ne okuyacak?Bu durumda olanakları fazla olan merkez okulları ile köy okulları arasındaki fark daha da fazla açılacak.
Bu programa resmen bodoslama daldılar.Bence 1.sınıftan itibaren başlamalıydı.Ara sınıflarda olmamalıydı.
Bunun yanında öğrenciye konuyu sezdirmemiz isteniyor.Bence bunda yine çevre faktörü,yaşantı önemlidir.Elbette sezdirebiliriz ama bu bizim ders saatinde vaktimizden çok fazla çalar.Çocuğun gördüğü çevrenin,konuşulan şivenin bize dezavantajı olur.
Ben henüz köyde çalıştığım için olaya bu açıdan baktım.Bu durumda merkezdeki okullar için iyi bir programmış gibi görünebilir ama çocuklar araştırma işleminden yine yoksun yine yoksun.Gidiyorum Internet’e, çocuk elindeki kağıda yazmış ödevi, veriyor bunu araştırır mısınız diyor.Bizim milletimiz her durumda işin kolayına kaçmanın bir yolunu bulur.
Biz tabii ki de aksayan yönleri görerek bunları kendi olanaklarımızla iyileştirmeye çalışırız.Gün gelir programı birtakım düzenlemelerle iyi hale de getirebiliriz.Ancak bu arada deneme tahtası gibi kullandığımız bu çocuklara yazık değil mi?Kaç nesil daha heba edeceğiz?Eğitim işi şakaya gelir mi?
Neden bir ülkenin geleceği olan nesilleri biz kendi şartlarımıza en uygun şekildeki bir programla eğitmiyoruz da program ithal ediyoruz?Eğer bu program değiştirilmek isteniyorsa neden kendi eğitim uzmanlarımız bu işi üstlenmiyor?Meydanlarda Türk’ün Türk’ten başka dostu yoktur demek çok kolay ama neden eğitim sistemi gibi önemli bir durumu dahi yabancılara emanet ediyoruz?Neden devletimizi ,halkımızı her yönden sömürge haline sokmaya çalışıyoruz anlamıyorum.Bu vatan hiç mi eğitim programı yapabilecek uzman,profesör yetiştirmedi.Bu program yamalı bohçadan farksız olmayacak..
pturan
Gönderilme Zamanı: 14.03.2007 23:09
Kayıt: 20.09.2006
Gönderen:
Gönderiler: 472
Re: YENİ MÜFREDAT ın olumlu ve olumsuz yönleri nelerdir?
Lisede çalışıyorum. Yeni sistemi geçen yıl uygulamaya başladık. Geçen yıl kitabımız yoktu. Sistem konusunda bilgilendirilmedik. Anlayacağınız karanlıkta el yordamıyla ilerledik. Kitapçıda bulduğum bir kitabı aldım. Parçaları oradan işledim.

Bu yıla gelince... Şimdi kitabımız var. Her ne kadar dilini anlamakta zorlansak da ... Ben ilçede çalışıyorum. Kütüphanemiz yetersiz. Öğrencileri araştırmaya yönlendiriyorum, internet kafelerin eline düşüyorlar. Parçalar çok uzun. Bazı konular için onlarca parça verilmiş. Öğrencilerim parçadaki ifadelari anlamakta bile zorlanıyorlar. "Seçin" diyeceksiniz. Mümkün değil. Çünkü her parçadan ayrı çıkarım yapılması isteniyor. Bir konuda 25-30 etkinlik var. Bazı etkinliklerin uygulanması neredyse imkansız. Belki bazı okullarda olur, ama Türkiye genelinde o etkiliği yapabilecek kaç öğrenci vardır, bilmiyorum. Örnek: İlahiyi farklı bir şekilde besteleyin. (Sanırım ifade buydu.) Betimleme konusunda, altı - yedi tane betimleme örneği isteniyor.( en az otuz tane de etkinlik var.)Haftada iki saatlik derste hangisini inceleyeceğiz? İncelemeyeceksek çocuk yanlışını-doğrusunu nasıl anlayacak? Üstelik bir de dil bilgisi konuları var. Öğrenci sadece benim dersime vakit ayırırsa tüm etkinlikleri hakkıyla yapar, belki.

Ders kitabında sık sık hece bölünmüş. (Türk Edebiyatı kitabında)Bunun üstüne daha ne söylenebilir ki!
Not:En güzel yönü ayrı bir kompozisyon sınavı yapmak zorunda olmamamız.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar.
Saygılar.
Cevaplı | Önce yeniler Önceki Başlık | Sonraki Başlık |

Mesaj Gönderebilmek için Kayıt Olun
 

Facebook Öğretmen Sayfamıza Katılın...

Dosya Gönder


YARDIM (VİDEO)

Eklenen Son 50 Dosya