Giriş

Kullanıcı Adı:

Şifre:

Beni Hatırla



Şifremi Unuttum

Hesap Oluştur!

Google Tanıtımları

.::. Herokulalazim.com Sitemiz Kuruluşudur .::.

Türkçe Öğretmenleri Paylaşım Adresi Forum
   Eğitim-öğretim
     TÜRKÇE ÖĞRETİMİ PROGRAMI
Mesaj Gönderebilmek için Kayıt Olun

Cevaplı | Önce Yeniler Önceki Başlık | Sonraki Başlık | En alt
Gönderen Gönderi
facile
Gönderilme Zamanı: 2013/7/23 11:46
Kayıt: 2013/7/23
Gönderen:
Gönderiler: 7
Re: TÜRKÇE ÖĞRETİMİ PROGRAMI
Daha iyisi;
Cümleler yazın kısa olsun. Önlerine noktalama işaretleri koyun, okutun. Ör: Bosna! Bosna? Bosna...
facile
Gönderilme Zamanı: 2013/7/23 11:50
Kayıt: 2013/7/23
Gönderen:
Gönderiler: 7
Re: TÜRKÇE ÖĞRETİMİ PROGRAMI
Dinleme... İnsanlar işlerine gelenleri dinlerler. Gereksiz metinlerle neden kafa şişirsinler.
Alın Aziz Nesin'in öykülerinden "Mu ni", "Çocuk Ne zaman Ağlar" gibi öyküleri. Bakın nasıl dinliyorlar.
Şiir de öyle. Alakası olmaya düzmece şeyleri şiir diye dayatıyorlar. Şiiri de sevmez çocuk.
facile
Gönderilme Zamanı: 2013/7/23 11:59
Kayıt: 2013/7/23
Gönderen:
Gönderiler: 7
Re: TÜRKÇE ÖĞRETİMİ PROGRAMI
Metinler mi dediniz... Onlar birer araçtır. Kullanışlı değilse kullanmazsınız, olur biter.
Tür konusu ise basıt bir konu ama bilindiği gibi değildir. İş olsun diye öğretilmez bir konu. Çocuk türü kavrar, onu anlatımda araç yapar. Sakla samanı gelir zamanı, dediniz bir konu verdiniz yazması için. Bu konuda bir mektup, bir anı, bir öykü yazılabilir. Tür seçimini de yazan yapar. Siz karışamazsınız yazanın işine, illa mektup olsun bilmem ne olsun diye.
bllyngn
Gönderilme Zamanı: 2013/7/24 22:03
Kayıt: 2011/10/6
Gönderen:
Gönderiler: 70
Re: TÜRKÇE ÖĞRETİMİ PROGRAMI
Değerli öğretmenlerim hepimiz programla ilgili aynı sorunları yaşıyoruz anlaşılan. Benim de yaşadığım ilk üç sorun şöyleydi:
1.Dil bilgisi konularının çoğunun ve en önemlilerinin gereksiz bir şekilde 6. sınıf müfredatına sıkıştırılması
2.Düşünce yazılarının henüz okuduğunu bile anlamakta zorluk çeken öğrencilere dinleme metni olarak dayatılması. Öykü, masalları dinleyip cevap verebiliyorlar ancak deneme, makale vb.düşünce yazılarında haklı olarak zorlanabiliyorlar, etkinliklere cevap veremiyorlar,etkinliklerle ilgili kısımları tekrar tekrar dinletiyorum ders heba oluyor.
3.Yazı yazma alışkanlığı, sayfa düzeni, yaratıcı yazma, el yazısı yazma-bunun bir zorunluluk olması da ayrıca canımı sıkıyor-gibi konularda öğrencilerimden iyi dönütler alamıyorum bu da canımı sıkıyor. Selametle...
Gataman
Gönderilme Zamanı: 2014/11/28 19:11
Kayıt: 2009/9/26
Gönderen:
Gönderiler: 80
Re: TÜRKÇE ÖĞRETİMİ PROGRAMI
12. yılımı çalışıyorum. Özellikle ortak sınavlara geçildikten sonra dersimizin tam olarak ölçülemiyor olması ders programının değişmesi zorunluluğunu doğurmuştur. Bu durumun ispatı sınavdan önce yayınlanan ortak sınav konu dağılım çizelgeleridir. Diğer bütün derslerde işlenecek konular, kazanımlar belliyken Türkçe dersinde 2 dil bilgisi kazanımın altında uzun bir açıklamadan durumun karmaşıklığı gözler önüne serilmektedir.

Neymiş efendim okuma ile ilgili kazanımlar 6,7. sınıfın pekiştirilmesi durumundaymış. Konuşma, dinleme ve yazma ölçülemezmiş. O zaman adama sormazlar mı sen konuşma, yazma, dinleme kazanımları sıralamışsın ölçülemiyorsa ben bu sınav yarışının içinde öğrencilere nasıl bu kazanımları kazandırmaya çalışayım?

ACİLEN TÜRKÇE DERSİ PROGRAMI DEĞİŞMELİ

- Türkçe dersi:
- 3 saat "Okuma" dersi" (1 saati serbest)
- 2 saat "Yazma" dersi"
- 1 saat "Konuşma ve Dinleme" dersi olmalı.
- Dil bilgisi ilköğretimde ya tamamen kaldırılmalı ya da 1 saatlik ayrı bir ders olmalı, o zaman yazma dersini 2 saatten 1 saate indirmek gerekir.
- Ortak sınavlarda sadece "Okuma" dersinden sorumlu olunmalı.
- Sınavda amaç-sonuç, öznel-nesnel, anlatımın kimin ağzından, ana fikir, terim anlam, mecaz anlam vb ezber zihniyetinin parçası safsatalarından uzak öğrencilerin okuduğunu anlama, yorumlama, sorunlara çözüm bulma gibi daha yaşamın içinden, hayatta faydasına olabilecek kazanımlara ilişkin sorulardan sorulmalıdır. Gerekirse öğretmen branşları da bu derslere göre yeniden belirlenmeli üniversitelerin öğretim programları ve alanları bu alanlara özel kalifiye elemanlar yetiştirmelidir.

- Hayatında belki birkaç kez kullanacağı fiilimsi terimlerini, cümlenin ögelerinin terimlerini, sözcük türlerini bilmesinin veya bilmemesinin bir faydasının olmadığı aşikardır. Tabii ki bir dilin inceliklerini, kurallarını bilmek önemlidir ancak bunu öğrenmek için ilköğretim çok erken.
« 1 2 3 (4)
Cevaplı | Önce Yeniler Önceki Başlık | Sonraki Başlık |

Mesaj Gönderebilmek için Kayıt Olun
 

Ne Demiş Atalarımız?

Dosya Gönder


YARDIM (VİDEO)

Tiyatro-Skeç