Giriş

Kullanıcı Adı:

Şifre:

Beni Hatırla



Şifremi Unuttum

Hesap Oluştur!

Sitedekiler

39 kullanıcı çevrimiçi (24 kullanıcı Forum sayfasında)

Üyeler: 3
Ziyaretçiler: 36

gunesli, huliman, sahinar, Devamını Oku...

Google Tanıtımları

.::. Herokulalazim.com Sitemiz Kuruluşudur .::.

Türkçe Öğretmenleri Paylaşım Adresi Forum
   Eğitim-öğretim
     TÜRKÇE ÖĞRETİMİ PROGRAMI
Mesaj Gönderebilmek için Kayıt Olun

Cevaplı | Önce Yeniler Önceki Başlık | Sonraki Başlık | En alt
Gönderen Gönderi
dell
Gönderilme Zamanı: 2012/5/3 16:54
Kayıt: 2010/3/24
Gönderen:
Gönderiler: 26
TÜRKÇE ÖĞRETİMİ PROGRAMI
ARKADAŞLAR ÇOK ACİL....LÜTFEN YARDIMLARINIZI ESİRGEMEYİN.TÜRKÇE ÖĞRETİM PROGRAMINDA VE BU PROGRAMI UYGULARKEN KARŞILAŞTIĞINIZ PROBLEMLERİN EN ÖNEMLİSİNİ VE BUNA AİT ÇÖZÜM ÖNERİSİNİ ÇOK KISA DA OLSA YAZAR MISINIZ? YÜKSEKLİSANS MAKALEM İÇİN...PAZAR SON GÜN...OLABİLDİĞİNCE ÇOK VE FARKLI YANITA İHTİYACIM VAR....LÜTFEN...
DUDUSS
Gönderilme Zamanı: 2012/5/4 4:39
Kayıt: 2010/2/25
Gönderen:
Gönderiler: 19
Re: TÜRKÇE ÖĞRETİMİ PROGRAMI
çevre faktörü...kars'ın bilmem ne köyünde çalışırken öğretim programının hiçbir fonksiyonu olamadı..çünkü çocuk okuduğunu anlamıyordu ki:(


----------------
HAYAT...

necati20
Gönderilme Zamanı: 2012/5/4 7:28
Kayıt: 2007/5/23
Gönderen:
Gönderiler: 1013
Re: TÜRKÇE ÖĞRETİMİ PROGRAMI
Bir Türkçe ders klitabında ortalama 20 tane konu bulunuyor. Her konunun ardında bir noktalama işareti bulunuyor. Bence bölük bölük öğretmek yerine noktalama ve yazım kuralları diye bir başlık olmalı ve hepsi bir bütün halinde verilmeli. Birbiriyle alakalı bütünler parçalanmamalı.
kutadgu
Gönderilme Zamanı: 2012/5/4 7:29
Kayıt: 2005/10/21
Gönderen: Zonguldak idi şimdi Manisa
Gönderiler: 426
Re: TÜRKÇE ÖĞRETİMİ PROGRAMI
Okuma alanına ait kazanımları bir türlü istenilen seviyeye getiremiyorum bu da öğrencilerin anlama güçlüğü çekmesine sebep oluyor.En büyük sıkıntı bu.Okuma faaliyetlerinin okulun dışına taşması lazım...
burak
Gönderilme Zamanı: 2012/5/4 8:25
Kayıt: 2005/10/9
Gönderen:
Gönderiler: 18
Re: TÜRKÇE ÖĞRETİMİ PROGRAMI
Türkçe programı, istisnaları göz ardı ederek hazırlanmış bir program. Zira, 6. sınıftaki kazanımlara baktığınızda bu sınıf seviyesindeki öğrencinin ilk beş sınıftaki kazanımları elde etmiş hazır bulunuşluk düzeyinin tam olması gerekiyor. Daha açık söylemek gerekirse, 6. sınıfa gelmiş fakat halen okuma-yazması olmayan öğrencilerimiz var. Bu öğrenci 6. sınıf programındaki hangi kazanımları yerine getirebilir ki? Bunu müfettişlere belirttiğimiz de "Bu tür öğrenciler için bireyselleştirilmiş plan yapacaksınız." ya da değişik öneriler dile getirirler. Fakat programda bu belirtilmez. Bence; mademki yapılandırıcı yaklaşım kullanıyoruz, farklı tipteki öğrenciler için farklı programlar da hazırlanabilir. Zaten zorunlu eğitim diye hangi öğrenciyi sınıfta bırakabilirsiniz? Öğrenci ne kadar kazanım elde ederse etsin bir üst sınıfa geçecek. 8. sınıfa gelip de okuma-yazması olmayan öğrenci bunu en güzel örneği değil midir? Dolayısıyla programın yanında programın uygulanacağı sınıf geçme sisteminin daha geniş bakarsak İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin de değişmesi gerekmektedir.
dell
Gönderilme Zamanı: 2012/5/4 14:04
Kayıt: 2010/3/24
Gönderen:
Gönderiler: 26
Re: TÜRKÇE ÖĞRETİMİ PROGRAMI
Herkese çok teşekkür ederim....Vakit ayırmanız çok nazik bi davranış...Umarım bunca eleştirilerden sonra artık düzenlemeler yapılır....yıllardır cevaplarımızı ciddiye almadılar ki...tabi ben gene bilgi toplamaya devam ediyorm...
AysunK
Gönderilme Zamanı: 2012/5/4 15:17
Kayıt: 2009/11/4
Gönderen: Kocaeli
Gönderiler: 2306
Re: TÜRKÇE ÖĞRETİMİ PROGRAMI
Dinleme metinleri amacına ulaşmıyor,çocuklar dinleme özürlü sanki...Bir de Atatürkçülük metinleri çok fazla,içerik olarak ağır,artık çocuklara antipatik gelmeye başladı...
sevra
Gönderilme Zamanı: 2012/5/4 17:51
Kayıt: 2010/4/6
Gönderen:
Gönderiler: 34
Re: TÜRKÇE ÖĞRETİMİ PROGRAMI
bazı metinlerin türü belli değil.öykü türü diye geçiyor. oysa olağanüstü öğeler içeriyor.yine bey ve kızı adlı tamamlanması öğrenciye bırakılan bir efsne var ki akıllara zarar. babası kızı hangisine versin.. gerisini öğrenci tamamlıyor ve hiç hoş sonuçlar çıkmıyor. ayrıca noktalama işaretlerinin bütün anlatılması tarftarıyım.daha uygun olur. bölük börçükbirini öğreniyor birini unutuyor.
harunhoca
Gönderilme Zamanı: 2012/5/4 20:32
Kayıt: 2007/10/11
Gönderen: düzce
Gönderiler: 173
Re: TÜRKÇE ÖĞRETİMİ PROGRAMI
metinlerin kısa ve nitelikli olmaması sorunlar oluşturuyor.bazı metinlerin başlığıyla çeriği arasında hiçbir ilişki kurulamıyor.ayrıca yaptım oldu diye etkinlik konması insanı bıktıryor.atatürkçülük metinleri kabak tadı veriyor....
tuturrat
Gönderilme Zamanı: 2012/5/4 22:58
Kayıt: 2005/9/17
Gönderen: İSTANBUL
Gönderiler: 155
Re: TÜRKÇE ÖĞRETİMİ PROGRAMI
1. Öğretmen faktörü: Öğretmenler Türkçe proğramlarını yeterince bilmediğinden ve bununla ilgili yüksek öğretim programları yetersiz olduğundan, üniversite hocalarının okullardaki eğitim sistemini bilmediklerinden öğretmenler okullara bilgisiz gelmektedir. Milli eğitim ise bununla ilgili kapsamlı hizmet içi eğitim seminerleri vermemesinden öğretmenler programı anlayıp uygulayana kadar en az on yıl geçmektedir. Bu da ciddi bir zaman kayıbına sebep olmaktadır. Çözüm: Üniversitelere tecrübeli öğretmenler görevlendirilmeli ve bir sınıfın ders kitabını yıl boyunca çocuklara anlatıyormuş gibi kitabın işlenmesi ve karşılaşacakları problemleri her yönüyle üniversitede haftada iki saat olacak şekilde ikinci sınıftan itibaren programa alınmalı.
2 Dinleme: Dinleme metinleri bir çok öğretmen tarafından fuzuli bir iş gibi göründüğünden atlanıp geçilen metinler olmaktadır. Dinlemenin nasıl yapılacağı konusunda bilinç eksikliğinden öğrenciler de bu konuları önemsememektedir. Bunun için dinleme metinleri daha iyi seçilmeli teknolojiden faydalanılması gerekmektedir. Dinleme konusunda uzmanlardan faydalanılmalıdır.
3-Okuma: Öğrencilerin okuma becerisi yeterince geliştirilememektedir. öğrencilere her dönem en az üç kitap tavsiye edilerek bu kitaplardaki hususlar detaylı olarak sınıf ortamına taşınmalı ayrıca kitaplarla ilgili sınav yapılarak dönüt verilmesi sağlanmalıdır. Programda neler yapılması gerektiği yeterince verilmiştir fakat sınıfların kalabalıklığı, öğrencinin hazır bulunuşluk düzeyi, öğretmenin yetersizliği gibi sebeplerden uygulama yetersiz kalmaktadır.
4- Yazma: Yazmayla ilgili öğrencilerin düzenli cümle kurma becerileri gelişmemiştir. Programda ve çalışma kitaplarında daha çok cümle kuruluşları sorgulanmalıdır. Yazılan metinlerle ilgili uzun süreçli dönütler de olmalıdır. Dönütü olmayan bir yazma etkinliğnin gelişimi de olmayacaktır.
5. Konuşma: Öğrencilerin konuşmalarının gelişimi için etkinlik şeklinde hazırlanmış konuşma örnekleri olmalı öğrencilerin yazma becerisinde olduğu gibi konuşmanında bir takım kuralları olduğunu fark etmeli.

Yukarıda belirttiğim tüm beceriler yapılan araştırmalar da göstermektedir ki birbiriyle iç içe olan becerilerdir. birbirinden bağımsız geliştirme çabası da yanlıştır. bu yüzden her fırsatta beceriler ilişkilendirilmelidir. Programda bu durum eksik kalmıştır. Ayrıca bu beceriler 1-5. sınıflarda kazandırılması gereklıdir. Maalesef sınıf öğretmenleri bu becerilerin geliştirilmesinde yetersiz kalmaktadırlar.
Dilbilgisi ise yukarıda bahsettiğim beceriler dahilinde sezdirilerek onların gelişimi için bir araç olarak öğretilmelidir.
Yukarıda belirttiklerim programın aksaklıkları değil de öneri gibi görünse de eğer ortada bir sorun varsa ve biz okuma yazma bilmeyen bir toplumsak bunun temel sebeplerinden biri de programlardır. Daha uygulanabilir ve bölgenin hatta okulun koşulları düşünülerek programlar düzenlenmelidir.
(1) 2 3 4 »
Cevaplı | Önce Yeniler Önceki Başlık | Sonraki Başlık |

Mesaj Gönderebilmek için Kayıt Olun
 

Ne Demiş Atalarımız?

Dosya Gönder


YARDIM (VİDEO)

Tiyatro-Skeç