Giriş

Kullanıcı Adı:

Şifre:

Beni Hatırla



Şifremi Unuttum

Hesap Oluştur!

Google Tanıtımları

.::. Herokulalazim.com Sitemiz Kuruluşudur .::.

Türkçe Öğretmenleri Paylaşım Adresi Forum
   Eğitim-öğretim
     Başarılı yöntemler
Mesaj Gönderebilmek için Kayıt Olun

| Önce Yeniler Önceki Başlık | Sonraki Başlık | En alt
Gönderen Gönderi
SiirseL
Gönderilme Zamanı: 2007/1/9 21:22
Kayıt: 2005/9/23
Gönderen: Sinop
Gönderiler: 729
Re: başarılı yöntemler
Daha önce Türkçe Dersinde Metod ve Yöntemler başlığına yazdığım bir yazıyı buraya da eklemek uygun olur diye düşündüm. Çorbada tuzumuz bulunsun misali.

Kendimce uyguladığım bi oyun var olay yazılarını işlerken kullandığım. Çocukların dinleme becerilerini ve hafızalarını geliştirmek adına faydasına inandığım -belki herkesin yaptığı bir uygulamadır bilemiyorum- teknik şu:

Okuma çalışmasının ardından kitaplar kapattırılıp parça öğretmen tarafından okunur. Daha sonra öğrencilere parçanın başlığından, yazarına; olayın geçtiği zamandan yere ,kahramanlara kadar pek çok kesin cevabı olan ayrıntılar sorulur.

6. ve 7. sınıflarda büyük bir istekle ve zevkle oynadığımız bir oyun bu. Belki çok basit ama etkili.

Ayrıca zannediyorum ki herkes zaten oto olarak kendince oyunlaştırıyordur derslerini . Bizim branş bir anlamda tiyatrocu olmayı gerektiriyor nasıl olsa.


----------------

SiirseL
Gönderilme Zamanı: 2007/1/9 21:41
Kayıt: 2005/9/23
Gönderen: Sinop
Gönderiler: 729
Re: başarılı yöntemler
Agunes hocamın belirttiği gibi daha önce farklı başlıklarda ele alınmıştı bu yöntemler meselesi. Maziyi şöyle bir tarayınca bir konuya daha yazdığım bir gönderimi ekliyorum. Yine nacizane basit bir yöntem:

"Re: Türkçe dersinde sözcük çalışmaları ve deyimler

Bu konuda da deyim yerindeyse bir "gaza getirme" tekniğini kullanıyorum. Öğrencilerin her kelime ve kelime grubuyla cümle kurmalarını; ama kurulan cümlelerin düzgün ve anlamlı olmasını istiyorum. Her sınıfta bu çalışmayı en iyi yapan öğrenci ya da öğrencileri "sınıfın cümle üstadı" olarak seçiyorum. Bazen şu öğrenci önde bazen bu öğrenci iyi gidiyor şeklinde diyerek tatlı bir rekabet oluşturuyorum.

Aççıkçası çok basit ama sonucu alınabilecek bir oyun."

Ayrıca sınıfı gruplara ayırarak sessiz sinema tekniği ile atasözü ve deyimleri bulmalarını istiyorum. Bulunan her deyim veya atasözünün anlamı sözlükten okunur. Oyun ve tatlı rekabet çocuklara farkında olmadan inanılmaz zenginlikler katıyor. Eğitimde dramanın, oyunla öğretimin yerine ön yargıyla bakmamalı ve kesinlikle bu konuyu (darama)öğrencilerimizle birlikte uygulamalıyız. Dersiniz zevkle beklenen bir ders halini alıyor. Basit hatta çocukça göreceğiniz bu tekniklerin (sizin geliştirdikleriniz veya geliştirecekleriniz) inanılmaz bir katkısı oluyor.

İnanıyorum ki herkesin kendince geliştirdiği ya da bir yerlerden öğrendiği farklı teknikler vardır. Herkes bunları paylaşırsa çocuklar adına , dersimiz ve dilimiz adına güzel sonuçlar alınacaktır.

saygılar


----------------

esranur
Gönderilme Zamanı: 2007/1/9 23:47
Kayıt: 2005/10/11
Gönderen:
Gönderiler: 166
Re: başarılı yöntemler
Öğrencilerime kendilerini derinden etkileyen acı veya tatlı bir anıyı yazılı olarak ifade etmelerini istedim. Yazdıklarını topladım ve tek tek okudum. Bazen güldüm, bazen de ağlamaklı oldum yazdıklarını okurken. Hepsi safi dünyalarının garazsız öykücükleriydi. Yazdıklarını tarayıcıda taradım ve projeksiyonla perdeye yansıttım. Tabii bunu yaparken müsadelerini aldım, zira anı biraz özeldi. Benim niyetim yapılan ifade bozukluklarını ve imla hatalarını göstermekti. Çok hoşlarına gitti, kimi hataları dikkatsizlikten yaptıklarınıi kimisini de gerçekten bilmedikleri için yaptıklarını söylediler. Az bir çabayla ve dikkatle ifade yeneklerinin çok daha mükemmel olabileceğinisöyledim. Çok hoşlarına gitti. Taradığım yazıları sizlerle de paylaşmayı düşünüyorum. Göndermeyi becerebilirsem tabii...
simeranya
Gönderilme Zamanı: 2007/1/10 16:40
Kayıt: 2005/7/23
Gönderen:
Gönderiler: 160
Re: başarılı yöntemler
Selamlar
Dersimde ogrencilerin onceleri onyargi ile yaklastiklari sonralari uygulamaktan son derece keyif aldiklari yontemi sozcuk calismalari esnasinda uyguluyorum. Metinde gecen anlamini bilmedikleri sozcukleri sozlukten bularak birer cumle icinde kullandiktan sonra bu sozcukleri anlamli bir butun olusturacak sekilde serbest turde bir paragraf icinde kullanmalarini istiyorum. Boylelikle sozcukleri dagarciklarina daha saglikli bir bicimde yerlestirmis oluyorlar. 6-7 sozcukle bir hikaye yazan ve yazdiklari hikayeyi okumak icin sabirsizlanan ogrencilerim mevcut.

Iyi calismalar.
agunes
Gönderilme Zamanı: 2007/1/12 17:17
Kayıt: 2005/9/18
Gönderen: Yalova
Gönderiler: 303
Re: başarılı yöntemler
Daha önce başka bir başlık altında-tam olarak hangi arkadaşın yazdığını hatırlamıyorum ama-kelime çalışmaları ile ilgili bir çalışma çok hoşuma gitmiş,uygulamış ve gayet güzel sonuçlar almıştım.Yöntem şöyle idi:
İşlenecek olan metindeki kelimeler bir gün önceden metinden bulunuyor,bunların anlamları sınıfta bulunuyor,sonra bu kelimeler metindeki anlamlarıyla bir hikaye yazılarak bu hikayede kullanılıyordu.Çalışma çok zevkli oluyor.Daha sonra bunu anı,gezi yazısı,masal ve düşünce yazıları olarak geliştirdik ve hala kullanıyoruz.Bu sayede kelime çalışmaları monotonluktan kurtuldu.
Diğer bir çalışmayı da olay yazıları için kullanıyorum.Bir hikaye veya roman metnini ödev olarak verip herkesin 5'er soru hazırlamasını istiyorum.Ertesi gün öğrencilerden birini kaldırarak sınıf arkadaşlarından birini zanlı olarak tahtaya kaldırmasını istiyorum.Tabi bunu metni bir iki kez sınıfta okuttuktan sonra yapıyorum.Öğrenci tahtaya kalkan arkadaşına metinle ilgili sorular soruyor.Cevaplayamadığı zaman suçlu ilan ediliyor.Buna hırsız-polis oyunu adını verdik.Tabi her öğrencinin hem polis hem de zanlı olmak gibi bir hakkı bulunduğu için en ilginç soruları hazırlıyor.Anlama-anlatım zevkli bir şekilde yapılabiliyor bu sayede.
sakdas
Gönderilme Zamanı: 2007/1/13 9:50
Kayıt: 2005/11/18
Gönderen:
Gönderiler: 17
Re: başarılı yöntemler
Ben de dilbilgisi derslerinde kullandığım bir yöntemi sizlerle paylaşacağım. Öğrencilerle karton kutudan bir soru bankası yaptık. Her dersin başında geçen hafta işlediğimiz konuyla ilgili öğrenciler kağıtlara sorular hazırlıyorlar. Kağıtların arkasına isimlerini yazıyorlar. Sorularını sınıfa yöneltttikten sonra bu kutuya atıyorlar.Dönem sonunda bu kutuyu açıyoruz ve en çok soru hazırlayan kişiye sınıfça hediye alıyoruz. Böylelikle çocuklar hem soru hazırlama yöntemlerini öğrenmiş oluyor hem de geçen ders işlediklerini tekrar etme fırsatı buluyorlar.
pturan
Gönderilme Zamanı: 2007/1/16 23:32
Kayıt: 2006/9/20
Gönderen:
Gönderiler: 472
Re: başarılı yöntemler
Büyük ünlü uyumunu, büyük gözenekli bir elek; küçük ünlü uyumunu, küçük gözenekli bir elek şeklinde çiziyorum. (Büyük gözeneli elek üstte olacak şekilde.)Sözcükleri önce büyük elekten eliyoruz. Türkçe olmayanlar eleğin üstünde kalıyor. Diğerleri elenmek üzere alttaki küçük eleğe düşüyor.Buradan da geçerse Türkçe olabilir diyoruz.Böylece büyük ünlü uyumuna uymayanları, küçük ünlü uymuna göre incelemek gerekmediğini görüyor, öğrenci. Ancak sınavda kurala uygunluk arandığında ikisinin bağımsızmış gibi düşünülebileceğini belirtiyorum.Amaç, sözcüğün Türkçe olup olmadığını anlamaksa elek kuralını düşünün, diyorum.
hibocak
Gönderilme Zamanı: 2007/1/22 23:15
Kayıt: 2005/12/24
Gönderen:
Gönderiler: 79
Re: başarılı yöntemler
yöntem şahane... yöntem şahane de ...
Kordumn
Gönderilme Zamanı: 2007/3/5 18:04
Kayıt: 2006/9/21
Gönderen:
Gönderiler: 520
Re: başarılı yöntemler
Arkadaşlar ben özellikle dersin son dakikalarında bir oyun oynatıyorum muhakkak çoğunuz biliyorsunuzdur:
Tahtayı ikiye bölüyorum çizgiyle iki öğrenci belirliyorum genellikle rekabet olsun ve bir destekleme, sahiplenme olsun, ilgi çeksin diye bir kız bir de erkek öğrenci seçiyorum bilgi, zeka ,not gibi açılardan birbirine denk öğrenciler seçmeye dikkat ediyorum bazen de bu seçimi gruplara bırakıyorum. Sonra her iki tarafa da bir kelime yazıyorum örneğin:gazete. Her ikisinden de bu kelimenin harflerinden oluşan anlamlı yeni kelimeler yazmalarını istiyorum belirli bir süre veriyorum genelde bir dakika. Yazılan ve kabul gören kelime sayısına göre puanlandırıyorum.Kazanana ödül vermeme gerek kalmıyor onlar zaten kızları yenmiş olarak ya da kızlar için de erkekleri yenmiş olarak en büyük ödüllerini almış oluyor. Böylece hem kelime dağarcıkları gelişiyor hem de eğleniyorlar.

Ayrıca isim türlerini öğetirken bir çocukluk oyunundan faydalandım bu da çok ilgilerini çekti.Biz çocukken "tuzluk" diyorduk ama başka bir ismi varmış galiba ben bilmiyorum. Hani bir kağıdı bükerdik keserdik biçerdik parmaklarımıza geçirince o kağıt açılıp kapanan bir hal alırdı. Meslekler filan yazardık karşımızdakinden bir sayı söylemesini isterdik bir de bölme göstermesini o bölme çift taraflı olurdu söylenen sayı kadar açıp kapatır gelen şeyi okurduk. Mesela çöpçü gelirse sen çöpçü olacaksın derdik. İşte ben bu meslekler yerine isimler yazdırdım. Bir öğrenci arakadaşının "tuzluk"undan bir bölme seçiyor sayı söylüyor çıkan kelimenin özeliklerini sıralıyor. Örneğin: hemşire çıktı diyelim. Tekil,cins,somt gibi...
Umarım bu sonuncusunu iyi anlatabilmişimdir.
aslanca
Gönderilme Zamanı: 2007/3/5 22:30
Kayıt: 2005/10/24
Gönderen: ANKARA
Gönderiler: 124
Re: başarılı yöntemler
derste sıklıkla kullandığım biryöntemi paylaşmak istiyorum. hafta boyunca işlediğimiz konuyu tahtaya yazıyorum (örneğin makale). sonra anahtar kelimeyi yuvarlak içine alıp bir ok çıkarıyorum.okun ucuna konuyla ilşikili bir sözcük yazıyorum. sonra öğrencilere benden izin almadan kalkıp tahtayı doldurmalarını istiyorum.öğrenciler bu yönteme bayılıyorlar.zaten 5 dakika içinde tahtada yer kalmıyor. sonra tahtadakileri defterlerine yazmalarını istiyorum. gerçekten çok faydasını gördüm...
« 1 (2) 3 4 5 ... 13 »
| Önce Yeniler Önceki Başlık | Sonraki Başlık |

Mesaj Gönderebilmek için Kayıt Olun
 

Ne Demiş Atalarımız?

Dosya Gönder


YARDIM (VİDEO)

Tiyatro-Skeç