" />

Giriş

Kullanıcı Adı:

Şifre:


Şifreniz mi Kayıp?

Şimdi Kayıt Ol!

Sitedekiler

12 kullanıcı çevrimiçi (8 kullanıcı Forum sayfasında)

Üyeler: 1
Ziyaretçiler: 11

kenan52, devamı...

Reklam

Google Tanıtımları

.::. Herokulalazim.com Sitemiz Kuruluşudur .::.

Türkçe Öğretmenleri Paylaşım Adresi Forum
   Eğitim-öğretim
     6.,7.,8. Sınıflar dil bilgisi konuları
Mesaj Gönderebilmek için Kayıt Olun

Cevaplı | Önce yeniler Önceki Başlık | Sonraki Başlık | En alt
Gönderen Gönderi
mehak-
Gönderilme Zamanı: 24.11.2010 21:50
Kayıt: 03.05.2010
Gönderen:
Gönderiler: 69
6.,7.,8. Sınıflar dil bilgisi konuları
arkadaşlar 6-7-8. sınıflarda dil bilgisi konularını nasıl işliyorsunuz, dil bilgisine ayrı bir saat ayırıyor musunuz, etkinlikler dışında konularda tanımlama, açıklama yazdırıyor musunuz deftere, dersinizin akışı hakkında bilgi verebilir misniz?
aleko
Gönderilme Zamanı: 24.11.2010 22:03
Kayıt: 02.12.2006
Gönderen:
Gönderiler: 60
Re: 6.,7.,8. Sınıflar dil bilgisi konuları
Ayrı bir ssat ayırmıyorum.Etkinliklerde karşıma çıktıkça işliyorum.Etkinliklere geçmeden önce öğrencileri de derse katarak konuyu anlatıyorum.Anlatım sırasında bolca örnek veriyorum.Öğrencilerden örnek istiyorum.En sonunda pekiştirmek için kitaptaki etkinlikleri çözdürüuyorum.Gerekirse konuyla ilgili ödev de veriyorum.
edibsemra
Gönderilme Zamanı: 25.11.2010 17:06
Kayıt: 15.11.2007
Gönderen:
Gönderiler: 1667
Re: 6.,7.,8. Sınıflar dil bilgisi konuları
Ben önce konuyu kendim tahtaya yazarak ve defterlerine yazdıararak örneklerle anlatıyorum. Öğrencilwri de örnek çözmeleri için tahtaya kaldırıyorum. Daha sonra da kitaptaki dil bilgisi etkinliklerini beraber yapıyoruz ya da ödev veriyorum. Tabii ki ayrı ders saatleri ayırıyorum. Ben dil bilgisine önem veriyorum. Bir dilin kurallarını, yapısını asgari seviyede de olsa bilmek o milletin öğrencilerinin görevidir.

Dersi anlatırken de soyutluktan kurtulmak için resimlerden, benzetmelereden bazen oyunlardan faydalanıyorum.


----------------
Üstte gök çökmedikçe, altta yer denizi delinmedikçe, ilini töreni kim bozabilir?

DRYDNZ
Gönderilme Zamanı: 25.11.2010 18:25
Kayıt: 22.11.2010
Gönderen:
Gönderiler: 296
Re: 6.,7.,8. Sınıflar dil bilgisi konuları
HOCAM DİL BİLGİSİ AYRILAN ZAMAN KONUSUNDA MÜFETTİŞLER ÇOK HASSAS.Genellikle etkinliklerle yetiniyorum.Çünkü eğer etkinlik dışında bir zaman ayırırsan bu sefer okuma anlama ve yazma çalışmaları istenilen düzeyde verim alınamıyor.
c3maL
Gönderilme Zamanı: 25.11.2010 21:20
Kayıt: 23.09.2010
Gönderen:
Gönderiler: 80
Re: 6.,7.,8. Sınıflar dil bilgisi konuları
benim de zorlandığım bir konu çünkü öğrenci dilbilgisini anlamakta zorlanıyor ve 2 ders saati ayrılması gerekiyor (hele köy okuluysa) ki ben de dilbilgisi etkinliklerine gelmeden önce tahtaya yazıyorum ve anlatıyorum, öğrencilerle örnekler çözüyoruz ardından hemen etkinliklere bakıyoruz mesela bugün özne ile yüklemi anlattım ilk ders, 2. derste birçok öğrenciye özne ve yüklemi buldurmaya yönelik alıştırma yaptırdım ve ardından hemen çalışma kitabındaki etkinliklere geçtik. Fakat şöyle bir sorun doğuyor: konularda geri kalıyorsunuz! Benim gibi :) Ama yazdırmadan da anlatmadan da olmuyor bu meret.
dimag
Gönderilme Zamanı: 26.11.2010 14:49
Kayıt: 24.05.2009
Gönderen:
Gönderiler: 123
Re: 6.,7.,8. Sınıflar dil bilgisi konuları
müfettişler dilbilgisinden ziyade anlama ve okuma çalışmalrını önemsememizi istiyorlar ama öğrenci dilbilgisi kuralarını bilmeden yazdığnın bir anlamaı olmuyor ki
elmas
Gönderilme Zamanı: 26.11.2010 15:04
Kayıt: 13.09.2005
Gönderen: Tekirdağ
Gönderiler: 2150
Re: 6.,7.,8. Sınıflar dil bilgisi konuları

Alıntıdır.
Düzenleyen Elmas Balım
6, 7, 8. SINIFLAR
TEMEL DİL BECERİSİ: DİNLEME/İZLEME

1. Dinleme/izleme kurallarını uygulama
1. Konuşmacının sözünü kesmeden sabır ve saygıyla dinler.
2. Başkalarını rahatsız etmeden dinler/izler.
3. Dinlenenle ilgili soru sormak, görüş bildirmek için uygun zamanda söz alır.
4. Dinleme/izleme yöntem ve tekniklerini kullanır.

2. Dinleneni/izleneni anlama ve çözümleme
1. Dinlenenin/izlenenin bağlamından hareketle kelime ve kelime gruplarının anlamlarını çıkarır.
2. Dinlediklerindeki/izlediklerindeki anahtar kelimeleri fark eder.
3. Dinlediklerinin/izlediklerinin konusunu belirler.
4. Dinlediklerinin/izlediklerinin ana fikrini/ana duygusu¬nu belirler.
5. Dinlediklerindeki/izlediklerindeki yardımcı fikirleri/duyguları belirler.
6. Dinlediklerindeki/izlediklerindeki olay, yer, zaman, şahıs, varlık kadrosu ve bunlarla ilgili unsurları belirler.
7. Dinlediklerinde/izlediklerinde sebep-sonuç ilişkilerini belirler.
8. Dinlediklerinde/izlediklerinde amaç-sonuç ilişkilerini belirler.
9. Dinlediklerindeki/izlediklerindeki örtülü anlamları bulur.
10. Dinlediklerini/izlediklerini kronolojik sıra ve mantık akışı içinde özetler.
11. Dinlediklerine/izlediklerine ilişkin sorular oluşturur.
12. Dinlediklerine/izlediklerine ilişkin sorulara cevap verir.
13. Dinlediklerinde/izlediklerinde yer alan öznel ve nesnel yargıları ayırt eder.
14. Dinlediklerine/izlediklerine ilişkin karşılaştırmalar yapar.
15. Kendisini şahıs ve varlık kadrosunun yerine koyarak olayları, duygu, düşünce ve hayalleri yorumlar.
16. Dinlediklerinde/izlediklerinde ortaya konan sorunlara farklı çözümler üretir.
17. İpuçlarından hareketle dinlediklerine/izlediklerine yönelik tahminlerde bulunur.
18. Dinlediklerinin/izlediklerinin öncesi ve/veya sonrasına ait kurgular yapar.
19. Dinlediklerinin/izlediklerinin başlığı/adı ile içeriği arasındaki ilişkiyi ortaya koyar.
20. Dinlediği/izlediği metne farklı başlıklar bulur.
21. Görsel/işitsel unsurlarla dinledikleri/izledikleri arasında ilgi kurar.
22. Şiir dilinin farklılığını ayırt eder.
23. Şiirin kendisinde uyandırdığı duyguları ifade eder.
24. Dinlediklerini/izlediklerini kendi hayatı ve günlük hayatla karşılaştırır.
25. Dinlediği/izlediği kişi, konu ya da metnin yazarı/şairi hakkında bilgi edinir.


3. Dinlediklerini/izlediklerini değerlendirme
1. Dinlediklerini/izlediklerini dil ve anlatım yönünden değerlendirir.
2. Dinlediklerini/izlediklerini içerik yönünden değerlendirir
3. Dinlediği/izlediği kişiyi sesini ve beden dilini etkili kullanma yönünden değerlendirir

4. Söz varlığını zenginleştirme
1. Kelimeler arasındaki anlam ilişkilerini kavrayarak birbiriyle anlamca ilişkili kelimelere örnek verir.
2. Aynı kavram alanına giren kelimeleri, anlam farklılıklarını dikkate alarak kullanır.
3. Tekerleme, sayışmaca, bilmece ve yanıltmacaları ezberler/kullanır.
4. Şiir, türkü, şarkı türlerinde metinler ezberler.
5. Dinlediklerinde/izlediklerinde geçen kelime, deyim ve atasözlerini cümle içinde kullanır.
6. Dinlediklerinden/izlediklerinden hareketle yeni öğrendiği kelimelerden sözlük oluşturur.

5. Etkili dinleme/izleme alışkanlığı kazanma
1. Yaşına ve seviyesine uygun sanat ve bilim etkinliklerine dinleyici/izleyici olarak katılır.
2. Şiir, hikâye, masal dinletilerine katılır.
3. Çok yönlü iletişim araçlarındaki yayınlardan ilgi, istek ve ihtiyaçlarına uygun olanlarını takip eder.
4. Kaset, CD, film vb. kaynaklardan kişisel arşiv oluşturur.

6, 7, 8. SINIFLAR
TEMEL DİL BECERİSİ: KONUŞMA
1. Konuşma kurallarını uygulama
1. Konuşmaya uygun ifadelerle başlar.
2. Konuşma sırasında uygun hitap ifadeleri kullanır.
3. Bulunduğu ortama uygun bir konuşma tutumu geliştirir.
4. Standart Türkçe ile konuşur.
5. Türkçenin kurallarına uygun cümleler kurar.
6. Yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin yerine Türkçelerini kullanır.
7. Karşısındakinin algılamakta zorluk çekmeyeceği bir hızda ve akıcı biçimde konuşur.
8. Konuşmasında nezaket kurallarını uyar.
9. Olayları ve bilgileri sıraya koyarak anlatır.
10. Konuşmasında sebep-sonuç ilişkileri kurar.
11. Konuşmasında amaç-sonuç ilişkileri kurar.
12. Tekrara düşmeden konuşur.
13. Konuşmayı uygun ifadelerle bitirir.


2. Sesini ve beden dilini etkili kullanma
1. Konuşurken nefesini ayarlar.
2. İşitilebilir bir sesle konuşur.
3. Kelimeleri doğru telaffuz eder.
4. Konuşurken gereksiz sesler çıkarmaktan kaçınır.
5. Uygun yerlerde vurgu, tonlama ve duraklama yapar.
6. Yapmacıktan, taklit ve özentiden uzak bir sesle konuşur.
7. Sözleriyle jest ve mimiklerinin uyumuna dikkat eder.
8. Canlandırmalarda, sesini varlık ve kahramanları çağrıştıracak şekilde kullanır.
9. Dinleyicilerle göz teması kurar.

3. Hazırlıklı konuşmalar yapma
1. Konuşma konusu hakkında araştırma yapar.
2. Konuşma metni hazırlar.
3. Konuşmasını bir ana fikir etrafında planlar.
4. Ana fikri yardımcı fikirlerle destekler.
5. Konunun özelliğine uygun düşünceyi geliştirme yollarını kullanır.
6. Atasözü, deyim ve söz sanatlarını uygun durumlarda kullanarak anlatımını zengin¬leş¬tirir.
7. Konuşmasını sunarken görsel, işitsel materyalleri ve farklı iletişim araçlarını kullanır.
8. Konuşma öncesinde konuyla ilgili açıklamalar yapar.
9. Konuşma sırasında sorulan sorulara açık, yeterli ve doğru cevaplar verir.
10. Konuşmasında dikkati dağıtacak ayrıntılara girmekten kaçınır.
11. Konuşmasını belirlenen sürede ve teşekkür cümleleriyle sona erdirir.
12. Konuşma yöntem ve tekniklerini kullanır.

4. Kendi konuşmasını değerlendirme
1. Konuşmasını içerik yönünden değerlendirir.
2. Konuşmasını dil ve anlatım yönünden değerlendirir.
3. Konuşmasını sunum tekniği yönünden değerlendirir.
4. Konuşmasını, sesini ve beden dilini kullanma yönünden değerlendirir.

5. Kendini sözlü olarak ifade etme alışkanlığı kazanma
1. Duygu, düşünce, hayal, izlenim ve deneyimlerini sözlü olarak ifade eder.
2. Anlamadıklarını ve merak ettiklerini sorar.
3. Sorunlarına konuşarak çözüm arar.
4. Yeni öğrendiği kelime, kavram, atasözü ve deyimleri kullanır.


6, 7, 8. SINIFLAR
TEMEL DİL BECERİSİ: OKUMA


1. Okuma kurallarını uygulama
1. Sesini ve beden dilini etkili kullanır.
2. Akıcı biçimde okur.
3. Kelimeleri doğru telaffuz eder.
4. Sözün ezgisine dikkat ederek okur.
5. Okuma yöntem ve tekniklerini kullanır.

2. Okuduğu metni anlama ve çözümleme
1. Metnin bağlamından hareketle kelime ve kelime gruplarının anlamlarını çıkarır.
2. Metindeki anahtar kelimeleri belirler.
3. Metnin konusunu belirler.
4. Metnin ana fikrini/ana duygusu¬nu belirler.
5. Metindeki yardımcı fikirleri/duyguları belirler.
6. Anlatımın kimin ağzından yapıldığını belirler.
7. Olay, yer, zaman, şahıs, varlık kadrosu ve bunlarla ilgili unsurları belirler.
8. Metindeki sebep-sonuç ilişkilerini fark eder.
9. Metindeki amaç-sonuç ilişkilerini fark eder.
10. Kalıplaşmış cümle yapılarının kuruluş ve kullanım özelliklerini kavrar.
11. Okuduklarındaki örtülü anlamları bulur.
12. Okuduklarındaki öznel ve nesnel yargıları ayırt eder.
13. Okuduklarını kendi cümleleriyle, kronolojik sıra ve mantık akışı içinde özetler.
14. Metne ilişkin sorulara cevap verir.
15. Metne ilişkin sorular oluşturur.
16. Metnin türüyle ilgili özellikleri kavrar.
17. Metnin planını kavrar.
18. Metni oluşturan unsurlar arasındaki geçiş ve bağlantıları fark eder.
19. Metindeki söz sanatlarının anlatıma olan katkısını fark eder.
20. Metinde yararlanılan düşünceyi geliştirme yollarının işlevlerini açıklar.
21. Metne ilişkin karşılaştırmalar yapar.
22. Kendisini şahıs ve varlık kadrosunun yerine koyarak olayları, duygu, düşünce ve hayalleri yorumlar.
23. Metinde ortaya konan sorunlara farklı çözümler üretir.
24. Metindeki ipuçlarından hareketle metne yönelik tahminlerde bulunur.
25. Metnin öncesi ve/veya sonrasına ait kurgular yapar.
26. Şiir dilinin farklılığını ayırt eder.
27. Şiirin kendisinde uyandırdığı duyguları ifade eder.
28. Okuduklarını kendi hayatı ve günlük hayatla karşılaştırır.
29. Metinle ilgili görsel ögeleri yorumlar.
30. Metnin başlığı ile içeriği arasındaki ilişkiyi ortaya koyar.
31. Okuduğu metne farklı başlıklar bulur.
32. Metnin yazarı veya şairi hakkında bilgi edinir.

3. Okuduğu metni değerlendirme
1. Metni dil ve anlatım yönünden değerlendirir.
2. Metni içerik yönünden değerlendirir.

4.Söz varlığını zenginleştirme
1. Kelimeler arasındaki anlam ilişkilerini kavrayarak birbiriyle anlamca ilişkili kelimelere örnek verir.
2. Aynı kavram alanına giren kelimeleri, anlam farklılıklarını dikkate alarak kullanır.
3. Okuduğu metinde geçen kelime, deyim ve atasözlerini cümle içinde kullanır.
4. Okuduklarından hareketle öğrendiği kelimelerden sözlük oluşturur.

5. Okuma alışkanlığı kazanma
1. Okuma planı yapar.
2. Farklı türlerde metinler okur.
3. Süreli yayınları takip eder.
4. Okuduğu kitaplardan kitaplık oluşturur.
5. Kitaplık, kütüphane, kitap fuarı ve kitap evlerinden faydalanır.
6. Okudukları ile ilgili duygu ve düşüncelerini arkadaşlarıyla paylaşır.
7. Şiir ezberler, şiir dinletileri düzenler, ezberlediği şiirleri uygun ortamlarda okur.
8. Ailesi ile okuma saatleri düzenler.
9. Beğendiği kısa yazıları ezberler.

6, 7, 8. SINIFLAR
TEMEL DİL BECERİSİ: YAZMA

1. Yazma kurallarını uygulama
1. Kâğıt ve sayfa düzenine dikkat eder.
2. Düzgün, okunaklı ve işlek “bitişik eğik yazı”yla yazar.
3. Elektronik ortamdaki yazışmalarda biçim ile ilgili kurallara uyar.
4. Standart Türkçe ile yazar.
5. Türkçenin kurallarına uygun cümleler kurar.
6. Yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin yerine Türkçelerini kullanır.
7. Olayları ve bilgileri sıraya koyarak anlatır.
8. Yazısında sebep-sonuç ilişkileri kurar.
9. Yazısında amaç-sonuç ilişkileri kurar.
10. Tekrara düşmeden yazar.
11. Yazım ve noktalama kurallarına uyar.

2. Planlı yazma
1. Yazma konusu hakkında araştırma yapar.
2. Yazacaklarının taslağını oluşturur.
3. Yazısını bir ana fikir etrafında planlar.
4. Yazısının ana fikrini yardımcı fikirlerle destekler.
5. Konunun özelliğine uygun düşünceyi geliştirme yollarını kullanır.
6. Atasözü, deyim ve söz sanatlarını uygun durumlarda kullanarak anlatımını zengin¬leş¬tirir.
7. Yazdığı metni görsel materyallerle destekler.
8. Yazısına konunun ve türün özelliğine uygun bir giriş yapar.
9. Yazıyı etkileyici ifadelerle sonuca bağlar.
10. Yazıya, konuyla ilgili kısa ve dikkat çekici bir başlık bulur.
11. Dipnot, kaynakça, özet, içindekiler vb. kısımları uygun şekilde düzenler.
12. Yazma yöntem ve tekniklerini kullanır.

3. Farklı türlerde metinler yazma
1. Olay yazıları yazar.
2. Düşünce yazıları yazar.
3. Bildirme yazıları yazar.
4. Şiir yazar.

4. Kendi yazdıklarını değerlendirme
1. Yazdıklarını biçim ve içerik yönünden değerlendirir.
2. Yazdıklarını dil ve anlatım yönünden değerlendirir.
3. Yazdıklarını yazım ve noktalama kurallarına uygunluk yönünden değerlendirir.

5. Kendini yazılı olarak ifade etme alışkanlığı kazanma
1. Duygu, düşünce, hayal, izlenim ve deneyimlerini yazarak ifade eder.
2. Yeni öğrendiği kelime, kavram, atasözü ve deyimleri kullanır.
3. İlgi alanına göre yazar.
4. Şiir defteri tutar.
5. Günlük tutar.
6. Beğendiği sözleri, metinleri ve şiirleri derler.
7. Okul dergisi ve gazetesi için yazılar hazırlar.
8. Yazdıklarını başkalarıyla paylaşır ve onların değerlendirmelerini dikkate alır.
9. Yazdıklarından arşiv oluşturur.
10. Yazma yarışmalarına katılır.

TEMEL DİL BECERİSİ: YAZMA 6. sınıf

6. Yazım ve noktalama kurallarını uygulama
1. Yazım kurallarını kavrayarak uygular.
2. Noktalama işaretlerini işlevlerine uygun olarak kullanır.

TEMEL DİL BECERİSİ: YAZMA 7. sınıf

6. Yazım ve noktalama kurallarını uygulama
1. Yazım kurallarını kavrayarak uygular.
2. Noktalama işaretlerini işlevlerine uygun olarak kullanır.

TEMEL DİL BECERİSİ: YAZMA 8. sınıf


6. Yazım ve noktalama kurallarını uygulama
1. Yazım kurallarını kavrayarak uygular.
2. Noktalama işaretlerini işlevlerine uygun olarak kullanır.

6. SINIFLAR
DİL BİLGİSİ
1. Kelimenin yapı özellikleriyle ilgili bilgi ve kuralları kavrama ve uygulama
1. Kök ve eki kavrar.
2. İsim kökü ile fiil kökünü ayırt eder.
3. Yapım eki ile çekim ekini ayırt eder.
4. Gövdeyi kavrar.
5. Yapım eklerinin işlevlerini ve kelimeye kazandırdığı anlam özelliklerini kavrar.
6. Birleşik kelimeyi kavrar.
7. Basit, türemiş ve birleşik kelimeleri ayırt eder


2. Kelime türleriyle ilgili bilgi ve kuralları kavrama ve uygulama
1. İsimlerin cümledeki işlevlerini kavrar, isimleri işlevlerine uygun olarak kullanır.
2. Zamirlerin cümledeki işlevlerini fark eder, zamirleri işlevlerine uygun olarak kullanır.
3. Hâl eklerinin işlevlerini kavrar.
4. İyelik eklerinin işlevlerini kavrar.
5. İsim tamlamalarının kuruluş ve anlam özelliklerini kavrar.
6. Sıfatların cümledeki işlevlerini fark eder, sıfatları işlevlerine uygun olarak kullanır.
7. Sıfat tamlamalarının kuruluş ve anlam özelliklerini kavrar.
8. Edat, bağlaç, ünlemlerin işlevlerini ve cümleye kazandırdıkları anlam özelliklerini kavrar; bu kelimeleri işlevlerine uygun olarak kullanır.
9. Kelimeleri cümlede farklı görevlerde kullanır.


7. SINIFLAR
DİL BİLGİSİ

1. Kelime türleriyle ilgili bilgi ve kuralları kavrama ve uygulama
1. Fiillerin anlam özelliklerini kavrar.
2. Kip ve çekimli fiili kavrar.
3. Bildirme kipleriyle dilek kiplerini ayırt eder.
4. Bildirme kiplerinin kullanım özelliklerini kavrar.
5. Dilek kiplerinin kullanım özelliklerini kavrar.
6. Fiillerin olumlu, olumsuz, soru ve olumsuz soru çekimleriyle ilgili uygulamalar yapar.
7. Zarfların cümledeki işlevlerini fark eder, zarfları işlevlerine uygun olarak kullanır.
8. Kelimeleri cümlede farklı görevlerde kullanır.

2. Fiillerin yapı özellikleriyle ilgili bilgi ve kuralları kavrama ve uygulama
1. Basit, türemiş ve birleşik fiillerin kuruluş ve anlam özelliklerini kavrar.
2. Farklı yapı özelliklerinde fiilleri anlam özelliklerini dikkate alarak kullanır.

3. Fiil kiplerinde zaman ve anlam kaymasıyla ilgili bilgi ve kuralları kavrama ve uygulama
1. Cümlede zaman kavramını belirleyen/destekleyen zarfları fark eder.
2. Fiil kiplerinde zaman ve anlam kaymasının nasıl gerçekleştiğini kavrar.
3. Fiil kiplerini farklı zaman ve anlamları ifade edecek şekilde kullanır.

4. Ek fiille ilgili bilgi ve kuralları kavrama ve uygulama
1. İsim türünden kelimelerin kip ve kişi açısından biçimlenerek çekimlenebildiğini kavrar.
2. İsimlerin kip eki almasında ek fiilin rolünü kavrar.
3. İsimlerin ek fiil aracılığıyla hangi kiplerde çekimlenebildiğini kavrar.
4. Ek fiili işlevine uygun olarak kullanır.
5. Zaman ve kip çekimlerindeki birleşik yapıların özellikleriyle ilgili bilgi ve kuralları kavrama ve uygulama
1. Zaman ve kip çekimlerindeki birleşik yapıların oluşumunda ek fiilin işlevini kavrar.
2. Zaman ve kip çekimlerindeki birleşik yapıların işlevlerini ve kullanım özelliklerini kavrar.
3. Zaman ve kip çekimlerindeki birleşik yapıları özelliklerine uygun biçimde kullanır.

8. SINIFLAR
DİL BİLGİSİ

1. Fiilimsiler ile ilgili bilgi ve kuralları kavrama ve uygulama
1. Fiilimsiyle, fiil ve isim soylu kelimeler arasındaki farkları kavrar.
2. Fiilimsilerin işlevlerini ve kullanım özelliklerini kavrar.
3. Fiilimsileri özelliklerine uygun biçimde kullanır.
4. Cümlede, fiilimsiye bağlı kelime veya kelime gruplarını bulur.

2. Cümleyle ilgili bilgi ve kuralları kavrama ve uygulama
1. Cümlenin temel ögelerini ve özelliklerini kavrar.
2. Cümlenin yardımcı ögelerini ve özelliklerini kavrar.
3. Cümlede vurgulanmak istenen ifadeyi belirler.
4. Cümledeki fiillerin çatı özelliklerini kavrar.
5. İsim ve fiil cümlelerini, anlam ve kullanım özelliklerine uygun biçimde kullanır.
6. Kurallı ve devrik cümleleri, anlam ve kullanım özelliklerine uygun biçimde kullanır.
7. Cümlelerin yapı özelliklerini kavrar.
8. Kalıplaşmış cümle yapılarının kuruluş ve kullanım özelliklerini kavrar.
9. Cümlenin ifade ettiği anlam özelliklerini kavrar.
10. Cümleler arasındaki anlam ilişkilerini kavrar.
11. Cümleye hâkim olan duyguyu fark eder.

3. Anlatım bozukluklarını belirleme ve düzeltme
1. Cümlede anlatım bozukluğuna neden olan kullanımları belirler.
2. Anlatım bozuklarını düzeltir.



7.SINIF PASİFİK

AY/HAFTA KONU ADI YAZI TÜRÜ ETKİNLİKLERDE İŞLENEN KONULAR
EYLÜL/4 Çocuk Hakları Sözleşmesi Konferans Anlam Bakımından Fiiller(İş-Oluş-Durum) Yazımı Karıştırılan Kelimeler
EKİM/1-2 Hiroşimalı Masai Nii Benzetme / Sayıların Yazımı/ Çekimli Fiiller
EKİM/3 Hayal Çocuk Büyük Harflerin Kullanımı / Bildirme-Dilek Kipleri / Dilekçe
EKİM/4 Haritada Bir Nokta Gezi Yazısı Sıfatlar / Birleşik Kelimelerin Yazımı / Kompozisyon Kuralları / Bildirme Kipleri
KASIM/1 Atatürk’ü Tanımak Söyleşi Virgül / Bibliyografik Künyelerin Yazımı / Dilek Kipleri
KASIM/2 Atatürk’ün Türk Diline Verdiği Önem Konuşma metni Fiillerin Olumlu-Olumsuz-Soru Biçimleri / Ses Olayları / Kip Çekimi / Poster Hazırlama
KASIM/3-4 Renkler Şiir Sözcükte Anlam (Gerçek-Mecaz-Terim) / Soru İşaretinin Kullanımı / Fiillerde Yapı
ARALIK/1-2 Yukarıda Ne Var Ne Yok Fiillerin Anlam Özellikleri / Ünlem İşaretinin Kullanımı
ARALIK/2-3 Hamiton Adası Kısa Çizgi / Zaman Zarfları
ARALIK/4 Çevre Dostu Bir Bilimci Biyografi Eğik Çizgi / Zaman Ve Anlam Kayması
OCAK/1-2 Çocukluk Şiir Yazım-Noktalama Kuralları / Zaman Kayması
OCAK/2-3 Neşe Benzetme / Yay Ayraç / Ek Fiil
ŞUBAT/2 Dostluğun Değeri Fabl Ek Fiil / Köşeli Ayraç
ŞUBAT/3-4 Dedemin Pili Bitmesin Eş-Zıt-Yakın Anlam / Çekimlenmiş İsim/ Kesme İşareti
MART/1-2 Alışkanlık Deneme Ama Bağlacı / Düzeltme İşareti / Neden Sonuç-Amaç Sonuç Cüm. / İsimlerde Ek Fiil
MART/2-3 Mehmet Okur Biyografi Soy Ağacı / Neden Sonuç / Sayıların Yazımı / Birleşik Çekimli Fiiller
MART/4 Balıkçıl Fabl Pekiştirme / Bileşik Çekimli Fiiller
NİSAN/1 Hasan Ali Yücel Deyim / Örtülü Anlatım / Nokta (.)
NİSAN/2 Milli Kültürün Önemi Yay Ayraç / Fiillerin Yapı Ve Anlam Özellikleri
NİSAN/3-4 Atatürk’ü Altınla Satın Almak İsteyen Mareşal Zarflar / İki Nokta
MAYIS/-1 Çekoslavakya Türkleri Tırnak İşareti / Bildirme Kiplerinin
MAYIS/2 Muhsin Ertuğrul Anı Kısa Çizgi
MAYIS/3-4 Nazar Boncuğu Anı / Üç Nokta / Kelimelerin Görevleri
HAZİRAN Havada Bulut Yok İş-Oluş-Durum Fiilleri / Fiillerin Anlam Özellikleri/ Büyük Harflerin Kullanımı

TARİH KONU ADI YAZI TÜRÜ İŞLENECEK DİLBİLGİSİ KONUSU

8.SINIF PASİFİK


23-29Eylül
DÜNYADA HERKESTE SEVGİ VAR
HER YERDE SEVGİ GÜCÜ VAR… GEZİ YAZISI YAZIMI KARIŞTIRILAN KELİMELER, FİİL, FİİLİMSİ
5 EKİM- 9 EKİM YETİM KALAN AĞAÇLAR HİKAYE YAZIMI KARIŞTIRILAN KELİMELER, FİİLİMSİLER
12-17 EKİM DEĞİŞMEK VE KAYBOLMAK MAKALE -Kİ EKİ Kİ BAĞLACININ YAZIMI, FİİLİMSİLER,
FİLİMSİ EKLERİ, HAL EKLERİ,İYELİK EKLERİNİN AYRIMI
19 -26 EKİM SEYFİ BABA ŞİİR FİİLİMSİLER
26 EKİM-3 KASIM YÜRÜYELİM ARKADAŞLAR ANI KESME İŞARETİ, FİİLİMSİLER
4 – 13 KASIM DİL DEVRİMİ GEZİ YAZISI ÜÇ NOKTA, FİİLİMSİLER
16 – 20 KASIM ATATÜRK İLKELERİ ŞİİR KISA ÇİZGİ,FİİLİMSİLER
23 KASIM- 26 KASIM SEVGİLİ ÖĞRETMENİM MEKTUP CÜMLE ÇEŞİTLERİ( OLUMLU-OLUMSUZ-SORU-İSİM-FİİL CÜMLELERİ)
1 – 9 ARALIK SEVGİLİ ÖĞRENCİM AHMET MEKTUP NEDEN-SONUÇ, AMAÇ-SONUÇ, CÜMLELERİN İFADE ETTİĞİ ANLAMLAR
10 – 18 ARALIK MİRAS KEÇE HİKÂYE KISA ÇİZGİ, ÜÇ NOKTA, ÇEKİMLİ FİİLLER
21 – 25 ARALIK Nasreddin Hoca Festivali Başlıyor BİYOGRAFİ VİRGÜL, CÜMLENİN ÖĞELERİ
28 ARALIK 5 OCAK YOZGAT’TA GENÇLERİN ASKERE UĞURLANIŞI SÖYLEŞİ VİRGÜL, ÖZNELVE NESNEL YARGI, CÜMLENİN ÖĞELERİ
6 – 12 OCAK CAZGIR ŞİİR NOKTALI VİRGÜL, VURGU, CÜMLENİN ÖĞELERİ
13 – 22 OCAK SEVİNME OYUNU ROMAN CÜMLENİN ÖĞELERİ
8 – 16 ŞUBAT SAZIMA ŞİİR İKİ NOKTA, CÜMLENİN ÖĞELERİ
17 – 26 ŞUBAT PORTAKALIN YAPRAĞINI KOPARDIĞIM AN MEKTUP NOKTA, FİİL ÇATILARI
1 – 9 MART ÇOK SESLİ BİR ZİYARET HİKÂYE -DE EKİ DE BAĞLACININ YAZIMI, FİİL ÇATILAR

10 – 19 MART HAYALİ GERÇEĞE DÖNÜŞTÜREN BÜYÜ SÖYLEŞİ ÜNLEM İŞARETİ, Mİ’NİN YAZIMI, FİİL ÇATILARI
22 – 31 MART KİŞİLİK DENEME İSİM VE FİİL CÜMLELERİ
1 – 9 NİSAN İNANÇ MAKALE YAY AYRAÇ,DEVRİK VE KURALLI CÜMLELER
12 – 20 NİSAN OĞUZ’UN GENÇLİĞİ DESTAN SIRALI VE BAĞLI CÜMLELER
21 - 30 NİSAN HAYALLERİM VARDI SÖYLEŞİ FİİLİMSİLER, NOKTALAMA İŞARETLERİ, YAPILARINA GÖRE CÜMLELER
3 - 12 MAYIS GÜZELLİK SUYU EFSANE SAYILARIN YAZIMI, CÜMLELERİN İFADE ETTİĞİ ANLAM ÖZELLİKLERİ
13 – 25 MAYIS GİDEM DERSİN UÇMAĞA ŞİİR ANLATIM BOZUKLUĞU
1 – 11 HAZİRAN
DALDAN DALA ELEŞTİRİ ANLATIM BOZUKLUĞU



----------------

elmas
Gönderilme Zamanı: 26.11.2010 15:33
Kayıt: 13.09.2005
Gönderen: Tekirdağ
Gönderiler: 2150
Re: 6.,7.,8. Sınıflar dil bilgisi konuları
PDF OLARAK İNDİREBİLİRSİNİZ:
http://www.turkceciyiz.net/v/1649373/rr.pdf.html


----------------

edibsemra
Gönderilme Zamanı: 26.11.2010 17:53
Kayıt: 15.11.2007
Gönderen:
Gönderiler: 1667
Re: 6.,7.,8. Sınıflar dil bilgisi konuları
Elmas Hocam teşekkür ederim. Güzel bir paylaşım...


----------------
Üstte gök çökmedikçe, altta yer denizi delinmedikçe, ilini töreni kim bozabilir?

audi
Gönderilme Zamanı: 26.11.2010 20:24
Kayıt: 09.03.2008
Gönderen:
Gönderiler: 329
Re: 6.,7.,8. Sınıflar dil bilgisi konuları
teşekkür ederim
Cevaplı | Önce yeniler Önceki Başlık | Sonraki Başlık |

Mesaj Gönderebilmek için Kayıt Olun
 

Facebook Öğretmen Sayfamıza Katılın...

Dosya Gönder


YARDIM (VİDEO)

Eklenen Son 50 Dosya