Giriş

Kullanıcı Adı:

Şifre:

Beni Hatırla



Şifremi Unuttum

Hesap Oluştur!

Google Tanıtımları

.::. Herokulalazim.com Sitemiz Kuruluşudur .::.

Türkçe Öğretmenleri Paylaşım Adresi Forum
   Ölçme ve Değerlendirme
     YENİ PROGRAMDA ÖLÇME DEĞERLENDİRME
Mesaj Gönderebilmek için Kayıt Olun

Cevaplı | Önce Yeniler Önceki Başlık | Sonraki Başlık | En alt
Gönderen Gönderi
OZAN2
Gönderilme Zamanı: 2006/10/31 14:05
Kayıt: 2006/6/9
Gönderen: manisa
Gönderiler: 10
Re: YENİ PROGRAMDA ÖLÇME DEĞERLENDİRME
Arkadaşlar 6. sınıfın rehber öğretmeniyim.Bütün sınıflarda her yıl dağıtılan yıllık ödev bu yıl 6.sınıflarda dağıtılmayacak mı?Yani yıllık ödev sadece 7 ve 8.sınıflarda mı var?
Konuk
Gönderilme Zamanı: 2006/10/31 15:43
Re: YENİ PROGRAMDA ÖLÇME DEĞERLENDİRME
Arkadaşlar okulumza bugün müfettişler yeni müfredatta ölçme ve değerlendirme hakkında bilgi vermek amacaıyla teşrif ettiler. söylediklerini özetlemek gerekirse:

1. Yeni ölçme değerlendirme yöntemleri yalnızca 6. sınıflarda değil 7. ve 8. sınıflarda da aynen uygulanacak.
2. Not defteri artık tarihe karıştı okul idareleri onayladıkları çizelgeleri öğretmenlere dağıtacak ve öğrencinin aldığı notlar bu not çizelgelerine işlenecek, dönem sonunda okul idaresine tıpkı not defteri gibi teslim edilecek.

3. türkçeden en az 3 yazılı sınav yapılacak 6., 7., 8. sınıflarda her öğrenciye bir performans değerlendirme ödevi verilecek performans ödevi 1, 2, veya 3 tane olabilir buna zümrede karar verilecek; proje çalışması eski dönem ödevi uygulamasının aynısı öğrenci istediği bir dersten proje çalışması yapabilecek son olarak öğrenciye sınıf içi başarı değerlendirme notu verilecek. yani toplam 3 farklı yöntemle her öğrenci( 1. yazılı sınav, 2. performans ödevi, 3. sınıf içi başarı durumu) değerlendirilecek eğer öğrenci türkçeden proje çalışması aldıysa bu da değerlendirmeye katılacak. verilen notların hepsinin ortalaması alıncak ve bu başarıyı belirleyecek.
memati02
Gönderilme Zamanı: 2006/12/3 13:22
Kayıt: 2005/9/8
Gönderen: Adıyaman
Gönderiler: 58
Re: YENİ PROGRAMDA ÖLÇME DEĞERLENDİRME
Arkadaşlar günlük tutma projesi 1.dönem notunu etkiliyor mu?Etkiliyorsa puanlama nasıl olacak?En başarılı öğrencinin notu 30. Bunu yüzlük sisteme nasıl çevirecez.Yardımcı olursanız sevinirim
hotkiss
Gönderilme Zamanı: 2006/12/3 17:56
Kayıt: 2006/9/13
Gönderen:
Gönderiler: 8
Re: YENİ PROGRAMDA ÖLÇME DEĞERLENDİRME
Değerli Öğretmen Arkadaşlarım,

Yazılardan anladığım kadarı ile çoğu arkadaşımın kafası karışık. Bu karışıklığın en önemli nedeni öğretmen kılavuz kitapları.Bizim sorumluluğumuz İlköğretim Kurumları Yönetmliği'nin ilgili maddeleridir. Yani özgün yayınlarını kullanan arkadaşlar için söylüyorum her tema için verilen projeler yönetmeliğin ilgili maddeleri ile çelişiyor. Burada yapmamız gereken bu projeleri, performans ödevi olarak düşünmeliyiz. Proje deyimini kullanmamız yanlış olur ki projelerde zorunluluk söz konusu değildir. Öğrenci istediği dersten yapacağı projeyi seçebilir.

Not Çizelgelerinde 3 adet proje bölümünün olması zorunluluk anlamını taşımaz. Hatırlarsanız not defterlerinde de her öğrenci adının yanında yıllık ödev bölümü de mevcuttur. Ola ki öğrenci proje alırsa bu bölüme yazılması için açılmıştır.

Son olarak bir kaç arkadaşın da dediği gibi proje ödevi, yıl boyunca öğrenci istediği ders veya derslerden en az bir adet proje almak zorundadır.Bu ders Türkçe de olabilir başka derslerde. Öğrencinin alacağı proje ödevi sayısı sınırlı değildir.Öğrencilerin proje ödevlerini almasında sınıf rehber öğretmenleri öğrencilere rehber olmak durumundadır.


Performans ödevleri ise her dönem için en az bir tane verilecektir. Bu sayıda bir sınırlama yoktur. Performans ödevlerinde amaç oluşturulan ürünün değerlendirilmesi değildir. Önemli olan öğrencinin bu görevi yapma aşamasında göstermiş olduğu performanstır. Ödevin hazırlanma aşaması, öğrencinin göstermiş olduğu çaba ve kaynak araştırması ön plandadır. Örneğin şiir yazma ile ilgili bir görev verildiyse ,değerlendirme aşamasında ölçüt yazılan şiir değil; hazırlık aşaması, araştırma ve gösterilen performans olmalıdır.

Bizim asıl birbirimize yardımcı olmamız gereken konu performans ve proje ödevlerinin konularının neler olacağıdır. Bazı arkadaşlarımız konuları paylaşmış ancak oradaki format tamamen yıllık ödev formatından öte değildir. Oysa bu ölçme araçlarının kullanılmasının sebebi öğrencinin bilişsel,duyuşsal ve psikomotor gelişmelerini ölçmektir.

Nacizane fikirlerimi paylaşmaya çalıştım. Farklı yorumladığım kısımlar olabilir. Başarılı çalışmalar...
hotkiss
Gönderilme Zamanı: 2006/12/3 18:48
Kayıt: 2006/9/13
Gönderen:
Gönderiler: 8
Re: YENİ PROGRAMDA ÖLÇME DEĞERLENDİRME
Son olarak değişen Türkçe Programında Performans ödevi ve proje ödevi şu şekilde tanımlanmıştır.

12. Performans Ödevi
Performans ödevi; öğrencilerin üst düzey zihinsel becerilerini ölçmek amacıyla kullanılmaktadır. Performans ödevleri öğrencilerin kazandıkları bilgileri günlük hayatta ne ölçüde kullanabildiklerini belirlemek amacıyla hazırlanan ödevlerdir. Öğrencinin hayatındaki problemleri nasıl çözeceğini ve problem çözmek için sahip olduğu bilgi ve becerileri nasıl kullanacağını gösterir. Performans ödevleri birkaç günde yapılabileceği gibi birkaç hafta da sürebilir. Bu nedenle öğrencilere, sınav saatleriyle sınırlandırılmaksızın geniş bir zaman diliminde çalışma ve tekrar etme, oluşturulan ölçütlere göre yeterlik derecelerini ortaya koyma imkânı verir. Öğrencilerin gerçek performanslarını ölçmek açısından uygun araçlardır.
Performans ödevleri kimlik bölümü (sınıf düzeyi, tema, beklenen performans), görev, yönerge ve puanlama araçlarından oluşur. Proje ve performans ödevlerinin değerlendirilmesinde özellikle dereceli puanlama anahtarları kullanılmaktadır (EK 6).

13. Proje Ödevi
Proje, öğrencilerin gerçek yaşama benzer işler üzerinde, özgün bir ürün ortaya koymak amacıyla yaptıkları bağımsız konu araştırmaları ve etkinliklerdir. Öğrenci merkezli olan bu yöntemde, öğretmen etkin değildir; sadece öğrenciye rehberlik etme ve değerlendirme görevini üstlenebilir. Proje türleri şu şekilde sıralanabilir:
• Kısa Süreli Projeler: Birkaç saatlik ya da bir-iki haftalık projelerdir.
• Uzun Süreli Projeler: Birkaç aylık ya da uzun dönemli projelerdir.
• Eylem projeleri: Toplumdaki sorunların çözümüne yönelik projelerdir.
• Araştırma- İnceleme Projeleri: Belli bir konuda bilgi toplamaya ve toplanan bilgileri çözümleyerek sunmaya yönelik projelerdir.
Öğrencilerin ilgilerini çekecek ve çözmeyi amaçladıkları herhangi bir problem proje konusu olabilir (EK 9):
• Mektup yazma, rapor yazma, okulda ya da başka bir yerde sergilemek amacıyla piyes yazma,
• Okul dergisi çıkarma,
• Okulda çalışacak yeni eğitsel kollar kurma,
• Belirli konularda bir inceleme raporu hazırlama.
Konuk
Gönderilme Zamanı: 2006/12/3 19:42
Re: YENİ PROGRAMDA ÖLÇME DEĞERLENDİRME
SAYIN ÖĞRETMENLERİM,
BENİM DE BU PROJE VE PERFORMANS ÖDEVLERİ KONUSUNDA KAFAM ÇOK KARIŞIK.BEN A YAYINLARININ İTABINI KULLANIYORUM VE DÖNEMBAŞINDAN BERİ ÖĞRENCİLERİME FOTOĞRAFLARLA ÇEVREMİ FARK EDİYORUM VE GÜNLÜK TUTMA OLMAK ÜZERE 2 ADET PROJE ÖDEVİ VERDİM.BUNLARI PROJE DEĞERLENDİRME FORMUYLA DEĞERLENDİRMEYE ÇALIŞTIM.ANCAK ORADAKİ PUNLAMA 5LİK SİSTEME GÖRE ,ACABA BU 100LÜK SİSTEME NASIL ÇEVRİLECEK.BİR DE KAFAMA TAKILAN BAŞKA BİR HUSUS DERECELİ PUNLAMA ANAHTARI DENİLEN SİSTEM NASIL KULLANILACAK?BU KONULAR HAKKINDA BİLGİSİ OLAN VARSA YARDIMLARINI BEKLİYORUM.ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER...
hotkiss
Gönderilme Zamanı: 2006/12/3 21:26
Kayıt: 2006/9/13
Gönderen:
Gönderiler: 8
Re: YENİ PROGRAMDA ÖLÇME DEĞERLENDİRME
Yeni Programın Ölçme ve Değerlendirme bölümünde sizin merak ettiğiniz konuların cevapları mevcut. İndirmek İçin Tıklayın

Dereceli Puanlama Anahtarı yöntemi Ek-12 ile birlikte örneği verilmiş. Daha önce hazırlamış olduğunuz projeler konusunda proje değerlendirme formları doldurmak yerine. Öğrencilerin bu projeleri hazırlarken göstermiş oldukları performanslaro Dereceli Puanlama Anahtarı yöntemi ile değerlendirirsiniz. Ve böylece vermiş olduğunuz ödevler performans ödevleri grubuna girmiş olur. Başka da çözüm yolu bulamıyorum.

Proje konularına gelince bir kaç saat önce belirlediğim konuları örnek olarak sunayım sizlere. Burada önemli olan sadece bilişsel gelişimlerini arttıracak projeler değil aynı zamanda duyuşsal ve psikomotor becerilerini arttıracak özelliklerde olması önemlidir.Dediğim gibi çok fazla düşünmeden hazırladığımdan bütün konuları içerisinde barındırmamış olabilir.

Proje Ödevleri:

6.sınıflarda:
a) Kısa Süreli Projeler: Birkaç saatlik ya da bir-iki haftalık projelerdir.
- Mektup Yazma
- Herhangi bir konu hakkında dilekçe yazma.
- Davetiye hazırlama
- Rapor hazırlama.
- Yazım yanlışlarını metinlerde gösterme.
- Hazırlıklı konuşma yapma,sunma
b) Uzun Süreli Projeler: Birkaç aylık ya da uzun dönemli projelerdir.
- Günlük tutma.
- Güncel kitapları inceleyerek kitap tanıtımı yapma, broşür hazırlama
- Okulda ya da başka bir yerde sergilemek amacıyla piyes yazma,
- Karagöz ve Hacivat karakterlerini üç boyutlu tasarlayıp perde oyunu yazma.
- Öykü yazma kuklalar eşliğinde sunma.
- Masal yazma kuklalar eşliğinde sunma.
- Noktalama işaretlerini üç boyutlu tasarlama ve görevleri hakkında oyun
yazma,sunma
- Bireysel özellikler ile ilgili oyun yazma, sunma (Grup Çalışması).
- Süreli yayınları takip etme ve inceleme
c) Eylem Projeleri: Toplumdaki sorunların çözümüne yönelik projelerdir.
- Güncel sorunlarla ilgili anket hazırlama ve uygulama.
- Güncel sorunlarla ilgili bilgisayarda sunu hazırlama ve konferans formatında sunma
- Aile ve Birey, Çevre kirliliği,Sınav kaygısı vb. sorunlar hakkında röportaj yapma

d) Araştırma- İnceleme Projeleri: Belli bir konuda bilgi toplamaya ve toplanan bilgileri çözümleyerek sunmaya yönelik projelerdir.
- Atatürk konulu sergi (fotoğraflar,yazılar,şiirler,maketler) hazırlama (Grup Çalışması)
- Herhangi bir konu hakkında araştırma yapma ve görsel kaynaklar ile desteklenerek
sunu hazırlama.
- Yöremize ait mani,tekerleme, atasözü,özlü sözler veya destanları derleme.


Bunlar kısa sürede aklıma gelenler bu konular çoğaltılabilir.

Burada dikkat edilmesi gereken konu yıllık ödevler ile projeleri kesin çizgilerle birbirinden ayırmak. Klişeleşmiş, ezbere dayalı ve öğreni gözünde bilgisayardan çıktı alma vakti kadar süre gerektiren bir görev olmaktan çıkarmaktır.

hotkiss
Gönderilme Zamanı: 2006/12/3 21:40
Kayıt: 2006/9/13
Gönderen:
Gönderiler: 8
Re: YENİ PROGRAMDA ÖLÇME DEĞERLENDİRME
Bu da örnek 7. sınıf proje ödevleri. Daha önce de dediğim gibi aşağıda belirtilen projeler kısa sürede hazırlanmıştır. Herhangi bir şekilde konu bütünlüğüne sadık kalınmamıştır.



7.sınıflarda:

a) Kısa Süreli Projeler:
- Bir kişinin fiziksel ve ruhsal betimlemesini yapma
- İzlenen bir filmi, oyunu özetleme, eleştirme
- Davetiye hazırlama
- İlan hazırlama ve görsel öğelerle destekleme.
- Otobiyografi yazma,fotoğraflarla destekleme.
- Reklam afişi hazırlama
b) Uzun Süreli Projeler:
- Yaratıcı öykü yazma, sınıf ortamında okuma.
- Okulda ya da başka bir yerde sergilemek amacıyla piyes yazma,
- Bilgisayar ortamında dergi hazırlama,sunma
- Önemli gün ve haftalardan biri seçilerek kutlama programı hazırlama
- Bilmediği sözcükleri bir arada toparlayarak sözlük oluşturma.
- Okul gazetesi çıkarma (Grup çalışması)
- Atatürk şiirleri antolojisi hazırlama.


c) Eylem Projeleri:
- Ülke sorunlarıyla ilgili anket hazırlama ve uygulama.
- Ülke sorunlarıyla ilgili bilgisayarda sunu hazırlama ve konferans formatında sunma
- Aile ve Birey, Çevre kirliliği,Sınav kaygısı vb. sorunlar hakkında röportaj yapma.
- Aile içerisinde kendi davranışlarını inceleme ve ailesinin kendisinden beklediği sorumlulukları yazma.İncelemelerini rapor etme.
- Güncel sorunların çözümü ile ilgili sunu hazırlama, sunma.

d) Araştırma- İnceleme Projeleri:
- Atatürk’ün sanat sevgisinin anılarından yararlanılarak araştırılması.En çok sevdiği türküleri derleme.
- Herhangi bir konu hakkında araştırma yapma ve görsel kaynaklar ile desteklenerek
sunu hazırlama.
- İstiklal Marşı’nın anlam ve önemi konulu araştırma yapma.
- Kişisel gelişim, bireysel farklılıklar, aile ve toplum, vatandaşlık görevleri vb konular ile ilgili görsel sunularında içinde bulunduğu araştırma yapma.

tapir
Gönderilme Zamanı: 2006/12/17 13:46
Kayıt: 2006/3/15
Gönderen:
Gönderiler: 4
Re: YENİ PROGRAMDA ÖLÇME DEĞERLENDİRME
Düşüncelerinize katılıyorum.Proje ödevini her dönem ve her dersten ,her öğrenciye verileceği görüşü yaygın.
Arkadaşlarıma İlköğretim Programının Mayıs 2006 tebliğler dergisinde Yayımlanan Ölçme ve değerlendirme bölümününü okumalarını tavsiye ederim.Doğrusu da budur.
MEROK
Gönderilme Zamanı: 2007/1/15 15:13
Kayıt: 2005/9/21
Gönderen:
Gönderiler: 18
Re: YENİ PROGRAMDA ÖLÇME DEĞERLENDİRME
arkadaşlar kaç tane ders içi performans notu vermeliyiz
« 1 2 (3) 4 »
Cevaplı | Önce Yeniler Önceki Başlık | Sonraki Başlık |

Mesaj Gönderebilmek için Kayıt Olun
 

Ne Demiş Atalarımız?

Dosya Gönder


YARDIM (VİDEO)

Tiyatro-Skeç